Stran, ki ste jo odprli, je namenjena interni uporabi članov Koordinacije ZASSS. Če se vam je stran odprla po naključju, vas prosimo, da jo zapustite.

Glavni menu

Program

Mayday we are sinking - What are you thinking about?

(German Coast Guard Berlitz Ad)

Zavod RS za šolstvo
Mnenja aktivov
Literatura
Povezave
Kliping
Evropa

Neobvezni izbirni predmeti - kronologija

ZOsn-I, UL RS 63/2013, 26. 7. 2013, (EPA 1279-VI)

2. člen (op: JK: spreminja 20.a člen)

20.a člen se spremeni tako, da se glasi:

»20.a člen

(neobvezni izbirni predmeti)

Šola za učence 1. razreda izvaja pouk prvega tujega jezika kot neobvezni izbirni predmet.

Šola za učence 4., 5. in 6. razreda izvaja pouk iz naslednjih neobveznih izbirnih predmetov: drugega tujega jezika, umetnosti, računalništva, športa ter tehnike.

Šola za učence 7., 8. in 9. razreda izvaja pouk drugega tujega jezika kot neobvezni izbirni predmet.

Šola učencem 1. razreda obvezno ponudi pouk prvega tujega jezika, učencem od 4. do 9. razreda pa pouk drugega tujega jezika kot neobvezni izbirni predmet v obsegu dveh ur tedensko.

Učenec lahko izbere največ dve uri pouka neobveznih izbirnih predmetov tedensko.

Za učence v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom šola ne izvaja pouka neobveznih izbirnih predmetov.«.

Obrazložitev MIZŠ v Predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli

Nov člen tega zakona uvaja kot del razširjenega programa tudi neobvezne izbirne predmete. Tako se za učence širi možnost dodatnega spoznavanja vsebin, ki jih še posebej zanimajo. Pri teh predmetih imajo učenci možnost dodatnega poglabljanja in nadgrajevanja vsebin obveznih predmetov oziroma za učence 1. razreda pa uvedba prvega tujega jezika kot neobveznega izbirnega predmeta pomeni nadgradnjo prostovoljnega pouka tujega jezika v vrtcu.

Učenci v 4., 5. in 6. razredu lahko izbirajo med drugim tujim jezikom, umetnostjo, računalništvom, športom ter tehniko kot neobveznim izbirnim predmetom. Učenci 7., 8. in 9. razreda lahko kot neobvezni izbirni predmet izberejo tuji jezik. Učenec se za neobvezne izbirne predemete odloči prostovoljno Učenec lahko izbere največ dve uri pouka neobveznih izbirnih predmetov tedensko, ki lahko presegata okvir zakonsko določene tedenske učne obveznosti za učence. Učenec se v pouk neobveznega izbirnega predmeta vključi prostovoljno.

V Beli knjigi 2011 je navedena raziskava, ki izkazuje, da si starši želijo večji del izbirnosti predmetnika za svoje otroke. S tem naj bi omogočili tistim učenkam in učencem, ki to želijo in zmorejo, da pridobijo nova znanja in razvijajo spretnosti na različnih področjih.

ZUJF, UL RS 40/2012, 30. 5. 2012

(63. člen ZUJF spreminja 20.a člen ZOsn)

20.a člen

(neobvezni drugi tuji jezik)

Šola za učence od 4. do 9. razreda izvaja pouk neobveznega drugega tujega jezika v obsegu dveh ur na teden. Učenec se v pouk neobveznega drugega tujega jezika vključi prostovoljno. Ko se učenec vključi v pouk neobveznega drugega tujega jezika, ga mora obiskovati do konca pouka v tekočem šolskem letu.

Za učence v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom šola ne izvaja pouka neobveznega drugega tujega jezika.

ZOsn-H, UL RS 87/2011, 2. 11. 2011, (EPA 2017-V)

12. člen (op: JK: dodaja 20.a člen)

Za 20. členom se doda nov 20.a člen, ki se glasi:

»20.a člen

(neobvezni izbirni predmeti)

Šola za učence 1. razreda izvaja pouk prvega tujega jezika kot neobvezni izbirni predmet.

Šola za učence 4., 5. in 6. razreda izvaja pouk iz naslednjih neobveznih izbirnih predmetov: drugega tujega jezika, umetnosti, računalništva, športa ter tehnike.

Šola za učence 7., 8. in 9. razreda izvaja pouk tujega jezika kot neobvezni izbirni predmet.

Šola učencem od 4. do 9. razreda obvezno ponudi pouk tujega jezika kot neobvezni izbirni predmet v obsegu dveh ur tedensko.

Učenec lahko izbere največ dve uri pouka neobveznih izbirnih predmetov tedensko.

Za učence v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom šola ne izvaja pouka neobveznih izbirnih predmetov.«.