Mateja Pučnik: Hvala lepa za besedo. Spoštovana podpredsednica, spoštovani ministri, kolegice in kolegi! Bliža se konec šolskega leta in pred začetkom novega šolskega leta se starši srečujejo s situacija nakupa šolskih potrebščin. Precejšnji sel stroškov pa tudi problema pretežkih šolskih torb, predstavljajo prav delovni zvezki, ki jih po navadi na spomladanskih sejah sveta staršev potrdijo tudi starši. Dejstvo pa je, da starši običajno ne vedo kaj vse na trgu sploh obstaja oziroma je na voljo, zato težko presojajo ali so učbeniki in delovni zvezki vsebinsko primerni ali cenovno ugodni. Zato izbiro po navadi prepustijo kar strokovnjakom, torej učiteljem. Naj logično pri vsem tem je tudi to, da se cene delovnih zvezkov od založbe do založbe, pa tudi baje od šole do šole, zelo razlikujejo. Od precej nizkih pa do precej višjih cen. Problematično je tudi to, da se nekateri delovni zvezki razlikujejo tudi po vsebini. Mnogi starši katerim pritrjujejo tudi nekateri strokovnjaki, so prepričani, da založbe, izpad dohodkov zaradi manjše prodaje učbenikov kateri učenci koristijo v okviru učbeniških skladov, kar je zagotovo dobro, nadomeščajo z delovnimi zvezki. Zato vas sprašujem spoštovani minister: Zakaj prihaja do tako različnih cen delovnih zvezkov po šolah? In zakaj ministrstvo ne more poskrbeti oziroma določiti enotne cene delovnih zvezkov? Hvala lepa.
Jernej Pikalo: Par stvari je, ki jih je treba tukaj upoštevati. Mislim, da ste jih sami že kar nekaj navedli. Ni namreč tako zelo preprosto, da bi posegli na trg s takim zelo preprostim ukrepom kot ga vi, ki mu vi pravite, torej da bi določili ceno učbenikov. Kaj pa na primere, če bi ta cena bila visoka? Nikjer ne piše, da bi ta cena, ki bi bila določena, bila nizka. Tako da, govoriti o tem tako zelo preprosto, da bi zgolj določili ceno učbenikov, seveda ne bi nujno, govorim o tem, ne bi nujno rešilo problem. Vsi, ki smo starši, smo seveda tako ali drugače zaskrbljeni nad vsem tistim kar ste tudi vi razložili, gre pa za, sedaj lahko rečem, neko sezonsko zadevo. Vsakič, kot ste razložili, vsakič v maju, do 31. maja, morajo seveda učitelji določiti kaj oziroma ravnatelj mora določiti kaj so tisti učbeniki, ki seveda bodo šli v poštev, ki bodo prišli v poštev za naslednje šolsko leto. In tisto kar je treba pri določanju cen, pa ne samo pri določanju cen, ampak pri tem kateri pravzaprav delovni zvezki se bodo uporabljali, so tri stvari. Na eni strani strokovno mnenje učiteljev. Jaz ga ne bi imel kot samo še eno mnenje, ampak seveda zelo strokovno mnenje učiteljev, kajti pri nas velja doktrina, da je važen izobraževalni cilj, kako in na kakšen način pride posamezni učitelj do tega izobraževalnega cilja, je njegova pedagoška avtonomija in prav je tako, da imamo možnost, da seveda vsak posamezni učitelj tudi glede na svoje pedagoško izobrazbo, vedenje, izkušnje, itn., izbere svoj način.
Drugič. Tisto kar je treba vedeti, so seveda pravila konkurence, ki veljajo tudi v primeru založništva.
In tretjič, kar je pomembno, je seveda to, da se da, tudi če se upoštevajo ukrepi oziroma navodila ministrstva, cene teh delovnih zvezkov in seveda tudi učbenikov, ampak bolj delovnih zvezkov, spraviti seveda v primerne okvire. Mi imamo na naši spletni strani objavljena navodila glede učbenikov in seveda ciljev, ki naj bi jih tako ravnatelji kot seveda sveti staršev in vsi ostali zasledovali. Med drugim gre za to, da želimo seveda kot eden ključnih ciljev je, blažitev finančnega bremena staršev. Na eni strani, ministrstvo seveda zagotavlja brezplačne izposoje učbenikov iz učbeniških skladov in na drugi strani je seveda naše navodilo, da naj se zmanjšuje, v kolikor je to pedagoško sprejemljivo, uporaba delovnih zvezkov, vseh vrst drugih učnih gradiv, ker to povečuje stroške. Na drugi strani, že kar nekaj let, veste, da peljemo projekt e-šolska torba. Namen projekt e-šolska torba je v tem, da seveda razvijamo e-gradiva, na ta način zmanjšujemo težo šolskih torbic in seveda ob enem delamo tudi vsebinski premislek glede učbenikov in delovnih zvezkov. In tretjič, tisto, kar je treba upoštevati je seveda usklajenost teh učbenikov in delovnih zvezkov z učnimi načrti. Torej, ne da je to kar tako, ampak za to imamo jasno izdelan sistem kako ta zadeva poteka.
Jaz bi rad še enkrat poudaril, da tu delimo skrb, kar se tiče cene delovnih gradiv oziroma delovnih zvezkov na splošno. Mislim, da je to velika obremenitev za družinske proračune, smo pa, kot rečeno, …/Znak za konec razprave./… preden, da se je začel zdaj ta proces potrjevanja za naslednje leto, tudi mi imeli delovno skupino, ki je meni že predložila poročilo o tem, kako urediti te zadeve, zato, da bi seveda to pomenilo manjše obremenitve, in predvsem da bi ohranili vse tisto, kar sem prej rekel, torej na eni strani avtonomijo in na drugi strani zasledovali tudi vse pedagoške cilje.