Stran, ki ste jo odprli, je namenjena interni uporabi članov Koordinacije ZASSS. Če se vam je stran odprla po naključju, vas prosimo, da jo zapustite.

Glavni menu

Program

Človek je rojen zato, da dela, da trpi in da se bori; kdor ne dela tako, mora propasti.

(Nikola Tesla)

Mnenja aktivov

ASSLOŠ, Vir: 22. 12. 2009, Pregled aktualnih stališč in pobud

10. Rezultati NPZ naj se ne vpisujejo v spričevala, saj po trditvah šolskega ministrstva in stroke niso objektivno merilo učenčevega znanja. (Če pa morebiti vendarle so, naj se upoštevajo pri vpisu na srednje šole z omejitvijo vpisa enakopravno s šolskimi ocenami in ne le kot sekundarni kriterij – pa še to le s posebnim soglasjem staršev).

Literatura
Povezave
Kliping

Zakonska opredelitev NPZ - kronologija

64. člen

(nacionalno preverjanje znanja)

V 6. in 9. razredu se znanje učencev preverja z nacionalnim preverjanjem znanja, s katerim se preverjajo standardi znanja, določeni z učnim načrtom (v nadaljnjem besedilu: nacionalno preverjanje znanja).

Nacionalno preverjanje znanja je za učence 6. in 9. razreda obvezno.

V 6. razredu osnovna šola po predpisanem postopku izvede nacionalno preverjanje znanja iz slovenščine ali italijanščine oziroma madžarščine na narodno mešanih območjih, matematike in prvega tujega jezika.

V 9. razredu osnovna šola po predpisanem postopku izvede nacionalno preverjanje znanja iz slovenščine ali italijanščine oziroma madžarščine na narodno mešanih območjih, matematike in tretjega predmeta, ki ga določi minister.

Tretji predmet določi minister tako, da v mesecu septembru izmed obveznih predmetov 8. in 9. razreda izbere največ štiri predmete in določi, iz katerega tretjega predmeta se bo preverjalo znanje na posamezni šoli.

Osnovna šola starše pisno obvesti o dosežkih učenca pri nacionalnem preverjanju znanja.

Dosežki nacionalnega preverjanja znanja so dodatna informacija o znanju učencev.

Podatki in analize o dosežkih nacionalnega preverjanja znanja se ne smejo uporabiti za razvrščanje šol.

Za učence zasebnih šol in šol, ki izvajajo program osnovne šole po posebnih pedagoških načelih, je tretji predmet pri nacionalnem preverjanju znanja prvi tuji jezik.

Učenci priseljenci iz drugih držav, katerih materni jezik ni slovenski in se prvič vključijo v osnovno šolo v Republiki Sloveniji v 6. in 9. razredu, opravljajo v tem šolskem letu nacionalno preverjanje znanja prostovoljno.

Nacionalno preverjanje znanja je za odrasle prostovoljno.

Podrobnejše določbe o izvajanju nacionalnega preverjanja znanja izda minister.

(Ta člen se uporablja od 1. 9. 2013 dalje. Do začetka uporabe se uporabljajo določbe Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06 - uradno prečiščeno besedilo, 102/07 in 107/10).)

Dogovor o določitvi meril in kriterijev za plačilo vrednotenja preizkusov znanja iz Nacionalnega preverjanja znanja v šolskem letu 2014/2015, UL RS, 29/2015, 28. 4. 2015

65. člen

(namen preverjanja)

Dosežki nacionalnega preverjanja znanja se lahko uporabljajo samo za namen, ki ga določa ta zakon.

66. člen

(organizacija preverjanja znanja)

Strokovne, tehnične, razvojne in druge naloge, povezane z nacionalnim preverjanjem znanja, opravljata Državni izpitni center in Zavod Republike Slovenije za šolstvo.

Državni izpitni center v zvezi z nacionalnim preverjanjem znanja opravlja naslednje naloge:

Zavod Republike Slovenije za šolstvo v zvezi z nacionalnim preverjanjem znanja opravlja naslednje naloge:

ZOsn-E, UL RS, 60/2006, 9. 6. 2006, (EPA 791-IV)

4. člen (op: JK: spreminja 64. člen ZOsn)

V četrtem odstavku 64. člena se črta drugi stavek.

Za četrtim odstavkom se doda nov peti odstavek, ki se glasi:

»Tretji predmet določi minister tako, da v mesecu septembru izmed obveznih predmetov 8. in 9. razreda po predhodni pridobitvi mnenja Strokovnega sveta Republike Slovenije za splošno izobraževanje izbere največ štiri predmete, iz katerih se bo v tekočem šolskem letu izvedlo nacionalno preverjanje znanja. V mesecu marcu minister določi, iz katerega tretjega predmeta se bo preverjalo znanje z nacionalnim preverjanjem znanja na posamezni osnovni šoli.«.

Dosedanji peti in šesti odstavek postaneta šesti in sedmi odstavek.

V dosedanjem sedmem odstavku, ki postane osmi odstavek, se doda nov stavek, ki se glasi:

»Podatki in analize o dosežkih nacionalnega preverjanja znanja se ne smejo uporabiti za razvrščanje šol.«.

Dosedanji osmi in deveti odstavek postaneta deveti in deseti odstavek.

ZOsn-D, UL RS, 53/2005, 31. 5. 2005, (EPA 157-IV)

1. člen (op: JK: spreminja 64. člen ZOsn)

(nacionalno preverjanje znanja)

Ob koncu drugega in tretjega obdobja se znanje učencev preverja z nacionalnim preverjanjem znanja, s katerim se preverjajo standardi znanja, določeni z učnim načrtom (v nadaljevanju: nacionalno preverjanje znanja).

Ob koncu drugega obdobja je nacionalno preverjanje znanja za učence prostovoljno, ob koncu tretjega obdobja pa je za vse učence obvezno.

Ob koncu drugega obdobja osnovna šola po predpisanem postopku sama izvede nacionalno preverjanje znanja iz slovenskega jezika ali italijanskega oziroma madžarskega jezika na narodno mešanih območjih, matematike in tujega jezika.

Ob koncu tretjega obdobja osnovna šola po predpisanem postopku v sodelovanju z zunanjimi ocenjevalci izvede nacionalno preverjanje znanja iz slovenskega jezika ali italijanskega oziroma madžarskega jezika na narodno mešanih območjih, matematike in tretjega predmeta. Tretji predmet izmed obveznih predmetov 8. in 9. razreda določi minister v mesecu marcu za tekoče šolsko leto, po predhodni pridobitvi mnenja pristojnega strokovnega organa.

Učenci, ki se zaradi bolezni ali drugih utemeljenih razlogov ne morejo udeležiti nacionalnega preverjanja znanja ob koncu tretjega obdobja, imajo pravico do opravljanja nacionalnega preverjanja znanja v naknadnem roku.

Osnovna šola starše pisno obvesti o dosežkih učenca pri nacionalnem preverjanju znanja.

Dosežki nacionalnega preverjanja znanja so dodatna informacija o znanju učencev.

Podrobnejše določbe o izvajanju nacionalnega preverjanja znanja izda minister.

Tretji odstavek tega člena ni obvezen za zasebne šole, ki izvajajo programe osnovne šole po posebnih pedagoških načelih.

2. člen (op: JK: spreminja 66. člen ZOsn)

Besedilo 66. člena se spremeni tako, da se glasi:

»Strokovne, tehnične, razvojne in druge naloge, povezane z nacionalnim preverjanjem znanja, opravljata Državni izpitni center in Zavod Republike Slovenije za šolstvo.

Državni izpitni center v zvezi z nacionalnim preverjanjem znanja opravlja naslednje naloge:

Zavod Republike Slovenije za šolstvo v zvezi z nacionalnim preverjanjem znanja opravlja naslednje naloge:

ZOsn-C, UL RS, 71/2004, 30. 6. 2004, (EPA 1251-III)

2. člen (op: JK: spreminja 64. člen ZOsn)

Prvi odstavek 64. člena se spremeni tako, da se glasi:

»Ob koncu obdobij se znanje učencev preverja z nacionalnimi preizkusi znanja, s katerimi se preverjajo standardi znanja, določeni z učnim načrtom.«.

ZOsn-B, UL RS, 59/2001, 19. 7. 2001

8. člen (op: JK: spreminja 64. člen ZOsn)

V 64. členu se v prvem odstavku črta beseda "obvezno".

Doda se nov drugi odstavek, ki se glasi:

"Ob koncu prvega in drugega obdobja je preverjanje znanja iz prvega odstavka za učence prostovoljno, ob koncu tretjega obdobja pa je za vse učence obvezno."

Peti odstavek se spremeni tako, da se glasi:

"Ob koncu tretjega obdobja šola po standardiziranem postopku v sodelovanju z zunanjimi ocenjevalci preverja znanje učencev iz slovenskega jezika, matematike in tujega jezika ali drugega obveznega predmeta (v nadaljnjem besedilu: zaključno preverjanje znanja)."

Šesti odstavek se spremeni tako, da se glasi:

"Tuj jezik oziroma drug obvezni predmet izbere učenec."

"– ob koncu tretjega obdobja iz slovenskega ali italijanskega oziroma madžarskega jezika, matematike in tujega jezika oziroma drugega obveznega predmeta."

Dosedanji drugi, tretji, četrti, peti, šesti, sedmi in osmi odstavek postanejo tretji, četrti, peti, šesti, sedmi, osmi in deveti odstavek.

Zakon o osnovni šoli (ZOsn), UL RS 12/1996, 29. 2. 1996

64. člen

(preverjanje znanja ob koncu obdobij)

Ob koncu obdobij se znanje učencev obvezno preverja z nacionalnimi preizkusi znanja, s katerimi se preverjajo minimalni standardi znanja učencev.

Ob koncu prvega obdobja se preverja znanje učencev iz slovenskega jezika in matematike.

Ob koncu drugega obdobja se preverja znanje učencev iz slovenskega jezika, matematike in tujega jezika.

Znanje učencev ob koncu prvega in drugega obdobja po standardiziranem postopku preverja osnovna šola sama. Rezultati preverjanja znanja so dodatna informacija o doseženem znanju učencev.

Ob koncu tretjega obdobja šola po standardiziranem postopku v sodelovanju z zunanjimi ocenjevalci preverja znanje učencev iz slovenskega jezika, matematike, tujega jezika in iz dveh obveznih predmetov (v nadaljnjem besedilu: zaključno preverjanje znanja).

Dva obvezna predmeta, od katerih je eden naravoslovni, drugi pa družboslovni, izbere učenec.

Ne glede na določbe drugega, tretjega in petega odstavka tega člena se znanje učencev na narodno mešanih območjih preverja:

Drugi in tretji odstavek tega člena nista obvezna za zasebne šole, ki izvajajo programe osnovne šole po posebnih pedagoških načelih.

65. člen

(namen preverjanja)

Rezultati preverjanja znanja ob koncu obdobij se lahko uporabljajo samo za namen, ki ga določa ta zakon.

66. člen

(organizacija preverjanja znanja)

Nacionalne preizkuse znanja pripravi Državni izpitni center.