Stran, ki ste jo odprli, je namenjena interni uporabi članov Koordinacije ZASSS. Če se vam je stran odprla po naključju, vas prosimo, da jo zapustite.

Glavni menu

Program

Goro bo premaknil le tisti, ki je v začetku premikal kamenčke.

(Kitajska modrost)

1. Večja vključenost otrok. Z uveljavitvijo različnih programov v vrtcih ter programa družinskega varstva, oblikovanjem lestvice z manjšim številom razredov, ki bodo razbremenili starše s povprečnimi dohodki, ter z nižjim plačilom vrtca za vsakega naslednjega otroka, sočasno vključene ga v vrtec, je potrebno poskrbeti za večjo vključenost otrok v programe predšolske vzgoje. Večjo kakovost in dostopnost izobraževanja (razbremenitev staršev, zmanjšanje razlik med učenci) bomo zagotovili z oblikovanjem ustrezne učbeniške politike in z zagotovitvijo brezplačnega (vsaj enega obroka) prehrane za učence in dijake.

2. Dvig kakovosti vzgojno-izobraževalnega procesa in dosežkov učencev. Krepiti vzgojno nalogo šole, z nadgradnjo sistema potrjevanja učbenikov za zagotovitev njihove večje kakovosti, z oblikovanjem modela uporabe e-učbenikov in z njimi povezano učinkovito rabo IKT tehnologij ter z zagotovitvijo infrastrukturnih pogojev (širokopasovna mreža), z uveljavljanjem kurikula, ki bo zagotavljal dvig splošnih oziroma poklicnih kompetenc, še posebej socialnih in državljanskih kompetenc ter komunikacije v maternem jeziku ter kompetenc, pomembnih za uspešno vključevanje v sodobno družbo in na trg dela (reševanje problemov, kritičnost mišljenja, ustvarjalnost). Dvig kompetenc bomo dosegli z dvigom ravni različnih vrst pismenosti in s krepitvijo povezovanja šol s širšim okoljem pri reševanju konkretnih problemov. Nadgradili bomo nacionalni sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti na področju izobraževanja, ki bo vključeval tudi rezultate eksternega preverjanja znanja v osnovnih šolah (NPZ) ter spremljanje kakovosti izobraževalnega procesa. Posebno pozornost bomo namenili spremembam kurikula za vrtce, ki bodo vključevale obogateno poučevanje govora govorno šibkih otrok, tujega jezika in slovenščine kot tujega jezika, vzpostavitvi učinkovitih modelov dodatne strokovne pomoči za otroke s posebnimi potrebami in organizacijskega modela prehajanja med programi za otroke in otroke s posebnimi potrebami. Z uvedbo fleksibilnih oblik izobraževanja in vključevanjem nadarjenih bomo vzpostavili odprto učno okolje za delo z nadarjenimi.

3. Profesionalni razvoj pedagoških delavcev. Z nadgradnjo sistema pripravništva in mentorstva bo potrebno prenoviti sistem strokovnega napredovanja in kariernega razvoja pedagoških delavcev in vzgojiteljev, ter zagotoviti razmere za njihovo večjo mobilnost. Hkrati bomo kakovost pedagoškega dela zagotovili tudi z zmanjšanjem tistih birokratskih postopkov pri vodenju šol in vrtcev ter pri izvajanju vzgojno-izobraževalnega dela, ki ne prispevajo h kakovosti pedagoškega dela, z večjo fleksibilnostjo pri organizaciji vzgojno-izobraževalnega dela (določitev nacionalnih okvirjev–kazalnikov, ostalo avtonomija šol in vrtcev) in poenostavitvijo postopkov za izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela.