Zakon o osnovni šoli (ZOsn)
Zakon o osnovni šoli ureja osnovnošolsko izobraževanje, ki ga izvajajo javne in zasebne osnovne šole, ali se izvaja kot izobraževanje na domu.
Zakon o osnovni šoli ureja osnovnošolsko izobraževanje, ki ga izvajajo javne in zasebne osnovne šole, ali se izvaja kot izobraževanje na domu.
Meseca marca 2011 je Ministrstvo za šolstvo in šport predlagalo novelo ZOsn. V javno razpravo se je vključilo 5 aktivov. Ljubljanski je podal pripombe na 21 členov, škofjeloški na 9, podkrvavški na 6, domžalsko-kamniški na 6 in mariborski na 2. Podkrvavški in mariborski sta podala še splošno pripombo na novelo zakona.
Po javni razpravi je bilo precej predlaganih sprememb umaknjenih, v nadaljevanju pa navajamo nekaj tistih, ki so bile sprejete.
Zgodnje uvajanje prvega tujega jezika in neobvezen drugi tuji jezik - sprememba 16. člena in nov 20.a člen. Prvi tuj jezik bi bil v obvezen v 2. razredu, v 1. pa neobvezen izbirni predmet. Drugi tuji jezik naj bi postal neobvezni izbirni predmet, ki bi se poučeval v drugi in tretji triadi.
Preimenovanje vzgojnih predmetov – sprememba 16. člena. Vzgojni predmeti pa naj bi se imenovali Šport, Likovna umetnost in Glasbena umetnost in naj bi se še naprej ocenjevali številčno.
Povečanje števila ur izbirnih predmetov v 3. triadi – sprememba 17. člena. V 3. triadi naj bi učenec izbral 3-4 ure izbirnih predmetov namesto dosedanjih 2-3.
Povečanje tedenske obveznosti v 1. triadi – sprememba 35. člena. Na račun obveznega prvega tujega jezika naj bi se tedenska obveznost v 2. razredu povečala z 22 na 24 ur, v tretjem pa s 24 na 26 ur.
Poučevanje prvega tujega jezika – sprememba 38. člena. V prvi triadi naj bi tuji jezik poučevali učitelji razrednega pouka z opravljenim ustreznim študijskim programom izpopolnjevanja ali učitelji predmetnega pouka z opravljenim ustreznim študijskim programom izpopolnjevanja.
Šola v naravi – dodan nov 39. a člen. Člen definira, kaj je šola v naravi. V marčnem predlogu novele sta bili v tem členu predvideni dve šoli v naravi v času devetletke, zdaj je ta določba umaknjena.
Diferenciacija pouka – sprememba 40. člena. Možni obliki diferenciacije naj bi bili le dve (ukinjena je možnost poučevanja dveh učiteljev hkrati), o oblikah diferenciacije pa bo na predlog ravnatelja odločil učiteljski zbor in ne več svet šole po predhodnem mnenju učiteljskega zbora in sveta staršev.
Ocenjevanje – sprememba 61. člena. Številčno ocenjevanje se uvede v 3. razredu in ne šele v 4. kot doslej. Ocenjevanje vzgojnih predmetov ostaja številčno.
Nacionalno preverjanje znanja (NPZ) – sprememba 64. člena. Namesto zdajšnjega prostovoljnega po 6. razredu in obveznega po 9. razredu, naj bi bil NPZ obvezen po 3. 6. in 8. razredu ter prostovoljen po 9. razredu.