Če želiš, da bodo ljudje naredili ladjo, ti jih ni treba učiti, kako se to dela ali čemu bo služila; najprej jih moraš naučiti, da bodo zahrepeneli po morju. (Antoine de Saint-Exupery)
Delovna skupina za pristojnosti in delovanje svetov staršev - obdelava poslovnikov
Besedilo v tej obliki ni primerno za distribucijo. V originalni obliki je bilo posredovano le članom Delovne skupine za pristojnosti in delovanje svetov staršev pri ZASSS. Če ste ga prejeli po naključju ali z namenom, da ga pregledate, vas prosimo, da ga ne posredujete naprej brez soglasja članov DS.
Besedilo ni lektorirano.
Vaše pripombe pričakujemo na naslov info@zasss.si in se vam za njih zahvaljujemo.
Prosimo vas, da glede odgovornosti preberete: izjavo.
VZOREC POSLOVNIKA O DELU SVETA STARŠEV OSNOVNE ŠOLE (osnutek AB)
Zgodovina nastajanja vzorca poslovnika je beležena v delovodniku.
Delo sveta staršev je javno. Javnost dela se uresničuje z objavo zapisnikov sej sveta staršev na spletni strani šole.
Javnost dela se lahko omeji ali izključi, če to zahtevajo razlogi varovanja osebnih podatkov, dokumentov in gradiv, ki vsebujejo podatke, ki so v skladu z zakoni ali predpisi zaupne narave oziroma državna, uradna ali poslovna skrivnost. Seje sveta staršev niso odprte za javnost.
Svet staršev sestavljajo predstavniki staršev vsakega oddelka šole in šteje toliko članov, kolikor je oddelkov na šoli.
Vsak predstavnik staršev oddelka ima zaradi zagotavljanja prisotnosti na sejah svojega namestnika.
Predstavnik staršev oddelka in namestnik predstavnika staršev oddelka je lahko tisti, ki je bodisi starš bodisi zakoniti zastopnik učenca tega oddelka.
Posameznik lahko v svetu staršev zastopa le en oddelek.
Predstavnika staršev oddelka in namestnika predstavnika staršev oddelka izvolijo z večino glasov starši oziroma zakoniti zastopniki učencev oddelka na roditeljskem sestanku oddelka. V primeru, da sta na roditeljskem sestanku prisotna oba starša učenca, ima pravico glasovati le eden izmed njiju.
Člani sveta staršev so dolžni obiskovati seje sveta staršev. Kadar se seje iz upravičenih razlogov ne morejo udeležiti, morajo o tem čim prej obvestiti svojega namestnika, da jih nadomesti in sporočiti svojo odsotnost predsedniku sveta staršev in tajniku šole.
Člani sveta staršev so pred sejo sveta staršev dolžni zbrati vprašanja, mnenja in pobude staršev svojega oddelka, za katere bi ti želeli, da se obravnavajo na seji. Člani sveta staršev so na seji dolžni posredovati zbrana vprašanja, mnenja in pobude in predstaviti večinsko mnenje oddelka.
Člani sveta staršev so po seji dolžni obvestiti starše svojega oddelka o poteku seje in sprejetih sklepih.
Mandat članov sveta staršev traja tri leta, z možnostjo ponovnih izvolitev. Število ponovnih izvolitev ni omejeno.
Članu sveta staršev funkcija predčasno preneha v naslednjih primerih:
V primeru predčasnega prenehanja funkcije prevzame funkcijo člana sveta staršev namestnik predstavnika staršev oddelka. Če namestnik ni imenovan, se v oddelku izvedejo nadomestne volitve novega predstavnika in namestnika predstavnika staršev oddelka.
Volitve predsednika in namestnika predsednika sveta staršev
Člani sveta staršev na seji sveta staršev izmed sebe izvolijo predsednika sveta staršev in namestnika predsednika sveta staršev (v nadaljevanju: predsednik, namestnik predsednika).
Kandidata za predsednika oziroma namestnika predsednika lahko predlaga vsak član sveta staršev.
Vsak predlagani kandidat ustno potrdi strinjanje s svojo kandidaturo. Ustna privolitev kandidata se zapiše v zapisnik.
Na podlagi potrjenih kandidatur se oblikujeta listi kandidatov za predsednika in za namestnika predsednika.
Volitve predsednika in namestnika predsednika so lahko javne ali tajne.
Za predsednika in namestnika predsednika sta izvoljena kandidata, ki prejmeta največje število glasov.
Če več kandidatov za predsednika oziroma za namestnika predsednika prejme enako število glasov, se izvede drugi krog glasovanja, v katerem sodelujejo le kandidati z enakim najvišjim številom glasov. Če je tudi po drugem glasovanju število glasov izenačeno, je za predsednika oziroma namestnika predsednika izbran tisti kandidat, ki ima otroka v nižjem razredu.
Naloge in pristojnosti predsednika in namestnika predsednika
Predsednik predstavlja, zastopa in vodi svet staršev. Sklicuje seje sveta staršev, predlaga dnevni red in vodi seje sveta staršev, podpisuje zapisnike s sej sveta staršev, skrbi za realizacijo sklepov sveta staršev, usklajuje sodelovanje sveta staršev z vodstvom šole in izvaja druge naloge v skladu s predpisi s področja vzgoje in izobraževanja in drugimi pravilniki šole.
Namestnik predsednika opravlja naloge, za katere ga pooblasti predsednik ter prevzame naloge predsednika v primeru njegove odsotnosti.
Mandat predsednika in namestnika predsednika traja tri leta, z možnostjo ponovnih izvolitev.
Predsedniku oziroma namestniku predsednika funkcija predčasno preneha v naslednjih primerih:
V primeru predčasnega prenehanja funkcije predsednika skliče sejo sveta staršev, na kateri bo izvoljen nov predsednik namestnik predsednika, če je funkcija prenehala tudi njemu, pa ravnatelj. Sklicatelj vodi sejo do izvolitve novega predsednika.
Člani sveta staršev so dolžni varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma so z njimi seznanjeni pri opravljanju svojega dela in so določeni za državno, uradno ali poslovno skrivnost oziroma zanje veljajo pravila o varovanju osebnih podatkov.
Vsak član sveta staršev na začetku svojega dela v svetu staršev podpiše izjavo o varovanju podatkov. Izjava velja ves čas njegovega članstva v svetu staršev, podatke pa je dolžen varovati tudi po prenehanju mandata.
O potrebi po varovanju določenega podatka odloči predsednik sveta staršev na predlog ravnatelja.
Zapisnik, ki vsebuje podatke zaupne narave mora biti na prvi strani vidno označen. Objava zapisnika na spletni strani šole je možna, ko se prekrijejo podatki zaupne narave. Za označbo zapisnika in prekritje zaupnih podatkov poskrbi tajnik šole.
Svet staršev se sestane najmanj dvakrat letno, po potrebi pa večkrat.
Predsednik sveta staršev skliče sejo na lastno pobudo oziroma v dogovoru z vodstvom šole.
Predsednik skliče sejo tudi na pobudo najmanj ene tretjine članov sveta staršev ali na pobudo ravnatelja.
Če predsednik sklic seje na pobudo najmanj ene tretjine članov sveta staršev ali na pobudo ravnatelja odkloni, skliče sejo ravnatelj. Pred obravnavo dnevnega reda svet staršev odloča o utemeljenosti sklica.
Predsednik sveta staršev skliče prvo sejo sveta staršev v šolskem letu takrat, ko so izbrani predstavniki staršev vseh oddelkov, vendar najkasneje do konca meseca oktobra. Če je predsedniku funkcija prenehala, skliče prvo sejo namestnik predsednika, če je funkcija prenehala tudi njemu, pa ravnatelj. Sklicatelj vodi sejo do izvolitve novega predsednika.
Sklicatelj seje o seji z vabilom obvesti vse člane sveta staršev in vse ostale vabljene na sejo. Med vabljenimi na sejo so ravnatelj, pomočnik ravnatelja in predsednik svta šole. Ostale strokovne delavce šole se na sejo povabi, če je njihova prisotnost koristna pri obravnavi katere od točk dnevnega reda in prisostvujejo samo tej točki dnevnega reda.
Vabilo na sejo se praviloma posreduje po elektronski pošti, najmanj 14 dni pred sejo. Ob soglasju vseh članov in v nujnih primerih, ki jih določi predsednik sveta staršev, je lahko ta rok tudi krajši.
Gradivo za sejo pripravijo predlagatelji posameznih točk dnevnega reda in ga posredujejo tajniku šole.
Tajnik šole gradivo za sejo zbere in zavede ter ga posreduje članom sveta staršev in ostalim vabljenim na sejo. Gradivo se praviloma posreduje hkrati z vabilom na sejo, lahko pa tudi naknadno, vendar ne manj kot pet dni pred sejo.
Gradivo za sejo se praviloma posreduje po elektronski pošti.
Predlog dnevnega reda seje pripravi predsednik sveta staršev. Predlog dnevnega reda lahko oblikujejo tudi vsi, ki imajo pravico zahtevati sklic sveta staršev.
Seje sveta staršev vodi predsednik, v primeru njegove odsotnosti pa namestnik predsednika. Če je odsoten tudi namestnik predsednika, vodi sejo član sveta staršev, ki ga na seji z javnim glasovanjem določijo člani sveta staršev.
Vodenje prve seje v šolskem letu opredeljuje 14. člen tega pravilnika.
Predsedujoči na začetku seje predlaga v obravnavo dnevni red, ki je bil poslan z vabilom. Člani sveta staršev in vabljeni na sejo lahko predlagajo dodatne točke ali spremembo vrstnega reda točk. Člani sveta staršev potrdijo dnevni red.
Po potrditvi dnevnega reda predsedujoči prične z zaporedno obravnavo točk dnevnega reda. Člani sveta staršev o vsebini točk razpravljajo in sprejmejo ustrezne sklepe.
Predsedujoči skrbi za red med sejo. Člane sveta staršev in druge navzoče sproti opozarja na kršitve reda in po potrebi zahteva njihovo odstranitev s seje. V primeru, da član sveta staršev tudi po opozorilu nadaljuje z motenjem in krši red tudi na naslednji seji, predsedujoči o tem obvesti starše, ki so ga izvolili ter predlaga njegovo razrešitev.
Svet staršev sprejema svoje odločitve z glasovanjem. Predlog je sprejet, če zanj glasuje več kot polovica prisotnih članov sveta staršev.
Glasovanje je praviloma javno. Javno se glasuje z dvigom rok.
Glasovanje je tajno, kadar tak način glasovanja določajo predpisi ali kadar se tako odločijo člani sveta staršev – v tem primeru odločitev v obliki sklepa zapišejo v zapisnik. Tajno se glasuje z glasovnicami. Glasovnice morajo obsegati naslednje podatke: ime in sedež šole, ime organa, ki opravlja glasovanje, datum glasovanja, navodilo za glasovanje in vsebina glasovanja:
Voli se tako, da se v primeru sprejemanja predlogov obkroži besedo ZA ali PROTI, v primeru glasovanja za kandidate pa številko (oziroma številke, kadar se voli več kot enega kandidata) pred imenom kandidata.
O delu na seji sveta staršev se sproti piše zapisnik.
Zapisnik piše tajnik šole oziroma drug delavec šole, ki ga določi ravnatelj.
Zapisnik seje sveta staršev mora vsebovati:
Zapisniku mora biti priložena lista z imeni in podpisi prisotnih na seji in seznam opravičeno odsotnih. Zapisniku mora biti priloženo tudi gradivo, obravnavano na seji.
Zapisnik se pošlje vsem članom sveta staršev, ravnatelju šole in predsedniku sveta šole, praviloma po e-pošti.
Zapisnik se objavi na spletni strani šole najkasneje 15 dni po seji sveta staršev. V primeru, da zapisnik vsebuje podatke zaupne narave, se na prvi strani zapisnika to vidno označi. Pred objavo na spletni strani je potrebno podatke zaupne narave prekriti.
Original zapisnika se hrani v arhivu sveta staršev v prostorih tajništva šole. Zapisnik se arhivira v skladu s predpisi o arhivskem gradivu in predpisi o šolski dokumentaciji.
V izjemnih primerih, ko je zaradi nepredvidljivih okoliščin potreben nujen sklic seje sveta staršev, se lahko izvede izredna dopisna seja.
Izredna dopisna seja se izvede po elektronski pošti.
Predsednik sveta staršev oblikuje predlog odločitve, ki jo je potrebno na dopisni seji sprejeti in odločitev utemelji. Predlog skupaj z utemeljitvijo in določitvijo roka za glasovanje pošlje članom sveta staršev v glasovanje.
Rok za glasovanje ne sme biti krajši od 48 ur.
Člani sveta staršev po e-pošti ali telefaksu predsedniku sveta staršev sporočijo svojo odločitev. Predlog je sprejet, če zanj glasuje več kot polovica članov sveta staršev. Predsednik sveta staršev ugotovi izid glasovanja in o dopisni seji naredi zapisnik, ki ga predloži članom sveta staršev v potrditev na prvi redni seji sveta staršev.
Predstavnik staršev v svetu šole je lahko tisti, ki je starš ali zakoniti zastopnik učenca šole.
Kandidate za predstavnike staršev v svetu šole (v nadaljevanju kandidati) lahko predlaga vsak član sveta staršev.
Svet staršev voli kandidate na seji sveta staršev.
Vsak predlagani kandidat pisno potrdi strinjanje s svojo kandidaturo. Pisna privolitev kandidata se zapiše v zapisnik ter se priloži zapisniku.
Na podlagi potrjenih kandidatur se oblikuje listi kandidatov.
Volitve predstavnikov staršev v svetu šole so tajne.
Za predstavnike staršev v svetu šole so izvoljeni kandidati, ki prejmejo največje število glasov.
Če več kandidatov prejme enako število glasov, je izvoljen tisti kandidat, ki ima otroka v nižjem razredu. Če niti na ta način ni možno ugotoviti, kdo je izvoljen, se glasovanje ponavlja, dokler eden izmed kandidatov ne prejme največjega števila glasov.
Cel postopek izvedbe volitev je treba zabeležiti v zapisniku. Imena izvoljenih predstavnikov staršev v svetu šole je potrebno navesti v obliki sklepa.
Pobudo za razrešitev predstavnika staršev v svetu šole (v nadaljevanju razrešitev) lahko da katerikoli član sveta staršev na podlagi večinskega mnenja svojega oddelka.
Pobuda za razrešitev mora biti poslana predsedniku sveta staršev v pisni obliki in mora vsebovati obrazložitev zahteve po razrešitvi. Če obrazložitve ne vsebuje, jo predsednik vrne predlagatelju v dopolnitev.
Predsednik s pobudo za razrešitev seznani predstavnika staršev v svetu šole, za katerega je razrešitev predlagana in mu da možnost, da se opredeli glede razrešitve. Če se predstavnik staršev v svetu šole ne strinja s svojo razrešitvijo, pobudo za razrešitev obravnava svet staršev na seji, ki mora biti sklicana v 30 delovnih dneh od prejema popolnega predloga za razrešitev. Na sejo mora biti povabljen tudi predstavnik staršev v svetu šole, za katerega se razrešitev predlaga. Vabilu na sejo mora biti priložen popoln predlog za razrešitev. Svet staršev po razpravi glasuje o sprejemu ali zavrnitvi pobude za razrešitev.
Objava poslovnika ter sprememb in dopolnitev poslovnika
Poslovnik in njegove naknadne spremembe in dopolnitve se objavijo na spletni strani šole čim prej po sprejemu, vendar najkasneje dan pred pričetkom veljavnosti.
Prosimo vas, da glede odgovornosti preberete izjavo.