Zbiranje in analiza poslovnikov
V času do 23. 4. 2012 smo prejeli 23 poslovnikov OŠ (trije osnutki, OŠ Vič 2x) in dva vzorčna poslovnika.
2. 11. 2012 je bilo v eni tabeli zbranih 22 poslovnikov, opredeljeni so bili po 38 vnaprej določenih elementih.
Na pobudo člana DS, smo dodatno v tabelo dodali še poslovnik OŠ Preserje pri Radomljah.
do 10. 2. 2013 smo na spletno stran prenesli večino od 38 elementov za nekaj manj kot 20 poslovnikov.
Na podlagi vsebine pregledanih poslovnikov in prakse zadnjih mesecev predlagamo za pregled in prenos na spletno stran še naslednje elemente.
Poleg tega predlagamo, da se v besedilih poslovnikov poišče določbe, ki niso ustrezne iz naslednjih razlogov:
Vsaj 8 poslovnikov izhaja iz istega osnutka, saj so si identični v več kot 80 % besedila. Gre za poslovnike:
Podatka, kdaj je osnutek nastal in kdo ga je pripravil iz opravljene analize ne moremo ugotoviti. Po datumih sprejetja najstarejši od naštetih poslovnikov izvira iz leta 2006. Besedilo poslovnika je koncizno. Opredeljuje večino postopkov na seji sveta staršev. Lahko bi bili natančneje opisani nekateri postopki, ki so sicer po naravi stvari relativno jasni, na primer, kdo je lahko predsednik sveta staršev, kdaj vodenje konstitutivne seje prevzame novoizvoljeni predsednik sveta staršev.
Največja pomanjkljivost naštetih poslovnikov je, da ne opredeljujejo postopka volitev predstavnikov staršev v svet zavod. Dejansko v poslovniku ni niti ene določbe (izjema je poslovnik sveta staršev OŠ Dragomelj, ki ima dva ustanovitelja), ki bi opredeljevala postopek imenovanja predstavnikov staršev v svetu šole. Tako ni opredeljeno, kdo lahko kandidira, kdo kandidate predlaga, kakšen je postopek volitev (javno ali tajno, kakšen je postopek odpoklica predstavnika. V dveh primerih poslovnikov gre za šole, katerih ustanovitelj je MOL, ki ima postopek imenovanja predstavnikov staršev natančno opredeljen v ustanovitvenih aktih. Tudi v teh primerih bi bilo smiselno, da se v poslovnik vnese dikcija, ki bi na navedene določbe opozarjala. Še pomembneje je, da bi bili postopki imenovanja predstavnikov staršev v svetu zavoda opredeljeni v poslovnikih šol, katerih ustanovitveni akti postopka natančneje ne opredeljujejo.
Druga zelo pomembna pomanjkljivost naštetih poslovnikov je, da v njih še niso bile predvidene opredelitve mandatov članov svetov staršev in predsednika ter namestnika, ki bi trajali več kot le eno leto.
Skupni izvor izkazujejo še trije poslovniki: