Glavni menu

DS za pristojnosti in delovanje svetov staršev

Glejte. Poslušajte. Izbirajte. Delujte. (Barbara Hall)

Delovna skupina za pristojnosti in delovanje svetov staršev

15. 5. 2015

Priprave na šolsko leto 2015/16

Neobvezni izbirni predmeti

V skladu z 22. členom prehodnih in končnih določb ZOsn se bodo v šolskem letu 2015/2016 izvajali neobvezni izbirni predmeti v 4. in 5. razredu ter v 7. in 8. razredu:

Učne skupine pri pouku neobveznih izbirnih predmetov od 4. do 9. razreda se oblikujejo iz učencev drugega oziroma tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja, ne pa iz učencev posameznega razreda. Največje možno število učnih skupin za izvedbo pouka neobveznih izbirnih predmetov za učence drugega oziroma tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja se določi tako, da se število učencev drugega oziroma tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja deli s 24. Če je na ta način izračunano število decimalno število, se število učnih skupin za posamezno obdobje vedno zaokroži navzgor do celega števila. Učna skupina za izvajanje posameznega neobveznega izbirnega predmeta od 4. do 9. razreda se oblikuje za najmanj 12 učencev, če pa je to edina učna skupina na šoli, pa za najmanj 8 učencev.

Učna skupina za izvajanje neobveznega izbirnega predmeta šport in neobveznega izbirnega predmeta tehnika se deli, če je v njej 21 ali več učencev.

V šolskem letu 2015/2016, ko se pouk neobveznih izbirnih predmetov od 4. do 9. razreda izvaja za učence 4., 5., 7. in 8. razreda, šola lahko oblikuje učno skupino za najmanj 5 učencev, če je to edina učna skupina za posamezno obdobje na šoli.

Učne skupine se pri pouku neobveznih izbirnih predmetov oblikujejo ločeno za matično šolo in za podružnico šole. V primeru, ko zaradi premajhnega števila učencev na podružnici šole ne morete oblikovati učne skupine, lahko, če zagotovite pogoje za organizacijo izvedbe, učence iz podružnice vključite v učno skupino na matični šoli, učence iz več podružnic pa lahko tudi na eni od podružnic.

Za učence v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom šola ne izvaja pouka neobveznih izbirnih predmetov.

Za dodatne informacije v zvezi z uvajanjem neobveznih izbirnih predmetov je še vedno aktualna lanska okrožnica ministrstva. Nekaj informacij o ponudbi in vsebinah neobveznih izbirnih predmetov najdemo tudi na spletni strani Zavoda RS za šolstvo.

V pripravi je predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli, v kateri je predlagana sprememba dinamike izvajanja prvega tujega jezika kot neobveznega izbirnega predmeta za učence 1. razreda, in sicer se izvajanje zamika za dve šolski leti, torej se uvede v šolskem letu 2017/2018 in ne v šolskem letu 2015/16, kot to določa veljavni zakon.

Postopno uvajanje tujega jezika v 2. razred

V šolskem letu 2015/2016 se nadaljuje postopno uvajanje tujega jezika v 2. razred osnovne šole. V šolskem letu 2014/2015 se pouk tujega jezika v 2. razredu izvaja v 61 osnovnih šolah. Ministrstvo je na svoji spletni strani dne 20. 4. 2015 objavilo sklep o izboru šol, ki se bodo vključile v postopno uvajanje prvega tujega jezika v 2. razred osnovne šole v šolskem letu 2015/2016. S sklepom je določeno, da se v drugi krog postopnega uvajanja pouka tujega jezika v 2. razred osnovne šole v šolskem letu 2015/2016 vključi 90 osnovnih šol. Tako se bo pouk tujega jezika v naslednjem šolskem letu izvajal v skupaj 151 šolah, in sicer v 384 oddelkih 2. razreda (7733 učencev) in v 152 oddelkih 3. razreda (2948 učencev).

V pripravi je predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli, v kateri je predlagana sprememba dinamike uvajanja prvega tujega jezika kot obveznega predmeta za učence 2. razreda, kar pomeni, da se v šolskem letu 2016/2017 namesto frontalne uvedbe uvede na največ 20 odsotkih šol, v šolskem letu 2017/2018 se uvede še na največ 20 odstotkih šol, tako se pouk prvega tujega jezika kot obveznega predmeta za vse učence 2. razreda frontalno uvede v šolskem letu 2018/2019.

Kritje materialnih stroškov osnovnih šol

Za izvedbo osnovnošolskega izobraževanja Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport v letu 2015 za programsko odvisne materialne stroške šolam zagotavlja sredstva v naslednji višini:

Nekateri novi podzakonski akti:
12. 9. 2014

Začetek šolskega leta 2014/15

Zunanji izvajalci

Pri izvajanju različnih dejavnosti v šolah večkrat sodelujejo zunanji sodelavci. Ti nimajo statusa redno zaposlenih oseb v šoli. Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI) v 107.a členu določa, v katerih primerih oseba ne more skleniti delovnega razmerja oziroma opravljati dela v šoli. Na področju vzgoje in izobraževanja ne more skleniti delovnega razmerja oziroma opravljati dela oseba, ki:

Storilcem, ki jih opredeljuje ta zakonska določba, je potrebno onemogočiti kakršen koli dostop do otrok med poukom in med vsemi aktivnostmi, ki jih organizira šola, oziroma omogoča njihove izvajanje. Zato je potrebno pri vključevanju zunanjih oseb zahtevati, da ob prijavi predložijo potrdilo o iz kazenske evidence. Potrdilo naj ne bo starejše od 30 dni.

Sprememba socialne zakonodaje

Spremembe socialne zakonodaje, ki bodo začele veljati z novim šolskim letom, prinašajo poenostavitev postopkov za subvencijo šolske prehrane. Oddajanje vlog za subvencijo malice in subvencijo kosila v veliki večini primerov ni več potrebno. Centri za socialno delo bodo pri dodeljevanju socialnih transferjev upoštevali bolj realni materialni položaj vlagatelja kot doslej. Z mesecem avgustom se je uskladila (zvišala) tudi denarna socialna pomoč.

Z novim šolskim letom se bodo začela uporabljati še nekatera določila novele Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, ki prinaša poenostavitev na področju subvencije prehrane. Pred šolskim letom 2014/15 tako staršem v veliki večini primerov ni več treba oddajati vlog za uveljavljanje subvencije malice in kosila, saj bodo šole upoštevale podatke iz veljavne odlločbe o otroškem dodatku ali državni štipendiji. Vlogo je treba vložiti samo v primeru, če družina nima veljavne odločbe o otroškem dodatku ali državni štipendiji na dan 1. 9. 2014. Še vedno pa je potrebna prijava na malico in oziroma kosilo v šoli.

Fotokopiranje in Zakon o avtorskih in sorodnih pravicah

Zakon o avtorskih in sorodnih pravicah (ZASP, UL RS, št. 16/07 - UPB, 68/08 in 110/13 ) kot materialno avtorsko pravico opredeljuje tudi pravica do reproduciranja, ki vključuje tudi fotokopiranje. To pomeni, da brez dovoljenja avtorja reproduciranje varovanega avtorskega dela ni dovoljeno. Od tega splošnega pravila določa ZASP v 50. členu izjemo za tako imenovano privatno in drugo lastno reproduciranje, s tem da fizični osebi dovoljuje fotokopiranje že objavljenega dela v največ treh primerkih. Javni arhivi, javne knjižnice ter izobraževalne in znanstvene ustanove lahko prav tako v največ treh primerkih za lastne potrebe prosto fotokopirajo avtorsko delo, če to storijo iz lastnega primerka in če pri tem nimajo namena dosegati neposredne in posredne gospodarske koristi.

Pri tem moramo opozoriti, da po ZASP ni dovoljeno fotokopiranje pisnih del v obsegu celotne knjige, kamor sodijo tudi učbeniki, razen če je njena naklada izčrpanaa že najmanj dve leti.

Na domnevno nezakonito fotokopiranje avtorskih gradiv slovenskih šolah so založniki in avtorji opozorili v Deklaraciji o avtorskih pravicah, pri čemer so opozorili tudi na možnost vložitve tožbe zoper šole, kje bi bilo nedovoljeno fotokopiranje ugotovljeno.

Kritje materialnih stroškov osnovnih šol

Za izvedbo osnovnošolskega izobraževanja Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport v letu 2014 za programsko odvisne materialne stroške šolam zagotavlja sredstva v naslednji višini:

Nekateri novi podzakonski akti, ki so bili sprejet med poletnimi počitnicami 2014:

Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje programa osnovne šole, UL RS 51/2014, 7. 7. 2014

Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje programa osnovne šole v dvojezičnih osnovnih šolah in osnovnih šolah z italijanskim učnim jezikom, UL RS 51/2014, 7. 7. 2014

Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje vzgojno-izobraževalnih programov za otroke s posebnimi potrebami, UL RS 56/2014, 25. 7. 2014