Stran, ki ste jo odprli, je namenjena interni uporabi članov Koordinacije ZASSS. Če se vam je stran odprla po naključju, vas prosimo, da jo zapustite.

Glavni menu

Program

Spodbude prihajajo od zunaj, spoznanja od znotraj, a le, ko oboje sovpade, dobimo razvoj.

(Seneka)

Šola za ravnatelje (gradiva)
Literatura
Kliping
Evropa

Zakonska opredelitev ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti - kronologija

ZOFVI-G, UL RS 46/2008, 11. 4. 2008, (EPA 1763-IV)

4. člen

Naslov III. poglavja se spremeni tako, da se glasi: »III. POSODABLJANJE TER UGOTAVLJANJE IN ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI«.

5. člen (op: JK: spreminja 20. člen ZOFVI)

20. člen se spremeni tako, da se glasi:

»20. člen

(posodabljanje)

Nove javno veljavne programe ali nove dele javno veljavnih programov v javnih vrtcih in šolah uvaja, spremlja in evalvira pristojni javni zavod iz prvega odstavka 28. člena tega zakona.

Minister lahko, na predlog pristojnega javnega zavoda iz prejšnjega odstavka ali pristojnega strokovnega sveta iz 22. člena tega zakona določi, da se nove dele javno veljavnih programov, rešitve na izvedbeni ravni, ki s sistemskega oziroma vsebinskega vidika ne posegajo v javno veljavni program, ali novosti na področju organizacije in financiranja sistema vzgoje in izobraževanja, pred uvedbo preverjajo na izbranih šolah in vrtcih s poskusom. Minister lahko prepove nadaljnje izvajanje poskusa, če se ne dosega predpisanih izobrazbenih standardov ali so drugače kršene pravice otrok, učencev, vajencev, dijakov, študentov višjih šol ali odraslih.

Postopek uvajanja, spremljanja in evalvacije, postopek in nosilce spremljanja izvajanja poskusa ter postopek izbora šol in vrtcev iz tega člena določi minister.«.

6. člen (op: JK: spreminja 20.a člen ZOFVI)

20.a člen se spremeni tako, da se glasi:

»20.a člen

(ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti)

Merila in postopke za ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v vrtcih in šolah na nacionalni ravni ter predloge nacionalnih evalvacijskih študij sprejme minister na predlog Sveta za kakovost in evalvacije.

Svet za kakovost in evalvacije imenuje minister. Natančnejše pristojnosti Sveta za kakovost in evalvacije določi minister.«.

ZOFVI-A, UL RS 64/2001, 3. 8. 2001, (EPA 1061-II)

5. člen

V naslovu poglavja “III. POSKUS” se dodata besedi “IN SPREMLJANJE”.

6. člen (op: JK: spreminja 20. člen ZOFVI)

V 20. členu se črta drugi odstavek.

Dosedanji tretji, četrti in peti odstavek postanejo drugi, tretji in četrti odstavek.

7. člen (op: JK: dodaja 20.a člen ZOFVI)

Za 20. členom se doda nov 20.a člen, ki se glasi:

“20.a člen

(spremljanje izvajanja novih javno veljavnih programov)

Izvajanje novih javno veljavnih programov spremlja pristojni javni zavod iz prvega odstavka 28. člena tega zakona, ki o svojih ugotovitvah poroča pristojnemu strokovnemu svetu in ministru.

Minister v skladu s tretjim odstavkom 20. člena tega zakona, ki postane drugi odstavek, določi vrtec oziroma šolo, ki poroča pristojnemu javnemu zavodu o poteku in rezultatih izvajanja programa.

Za koordinacijo spremljanja izvajanja novih javnoveljavnih programov in za evalvacijo sistema vzgoje in izobraževanja lahko imenuje minister Svet za evalvacije, katerega mandat traja pet let.

Natančnejše pristojnosti in sestavo Sveta za evalvacije določi minister.”

Obrazložitev MŠZŠ v Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja

Predlagana sprememba 20. člena, ki izloča iz tega člena določilo, da se javno veljavni programi pred uvedbo preverjajo s poskusom, in predlog novega 20. a člena pomeni razločitev šolskega poskusa od uvajanja in spremljanja novih vrst javno veljavnih programov. Tako bi v enem členu zakon uredil šolski poskus, s katerim se preverja posodabljanje vzgojno-izobraževalnega dela, uvajanje novih delov programov (predmetov, vsebin ipd.), v drugem členu pa uvajanje novih vrst izobraževalnih programov – na primer programe v dualni izvedbi poklicnega izobraževanja, programe poklicno-tehniškega izobraževanja, program devetletne osnovne šole, program poklicnega tečaja, program maturitetnega tečaja, program umetniške gimnazije itd. To pomeni, da se spremlja in evalvira enega ali nekaj primerov posamezne vrste programa, preden se z novimi programi nadomesti dosedanjo programsko strukturo. Zagotovi pa se tudi stalna strokovna spremljava (evalvacija) celotnega sistema vzgoje in izobraževanja v državi, za kar se ustanovi poseben strokovni organ Svet za evalvacije.

Na podlagi 20. in 20.a člena je minister Gaber leta 2003 izdal Pravilnik o posodabljanju vzgojno-izobraževalnega dela.

Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI), UL RS 12/1996, 29. 2. 1996

III. POSKUS

20. člen

(poskus)

Posodabljanje vzgojno-izobraževalnega dela, uvajanje novih delov izobraževalnih programov, organizacijske novosti in novi učbeniki se lahko pred uvedbo preverjajo s poskusom.

Novi javno veljavni programi se pred uvedbo preverjajo s poskusom.

Vrtec oziroma šolo, v kateri se izvaja poskus, določi minister na predlog vrtca oziroma šole, strokovnih inštitucij, visokošolskih zavodov ter raziskovalnih organizacij. Pred odločitvijo si minister pridobi mnenje pristojnega strokovnega sveta.

Izvajanje poskusa spremlja pristojni javni zavod iz prvega odstavka 28. člena. Minister lahko na predlog pristojnega javnega zavoda prepove nadaljnje izvajanje poskusa, če se ne dosega predpisani izobrazbeni standard ali so drugače kršene pravice otrok, učencev, vajencev, dijakov, študentov višjih šol ali odraslih.

Spremljanje izvajanja poskusa določi minister.