Stran, ki ste jo odprli, je namenjena interni uporabi članov ZASSS. Če se vam je stran odprla po naključju, vas prosimo, da jo zapustite.

Glavni menu

DS za pristojnosti in delovanje svetov staršev

Če najpočasnejši vidi svoj cilj, ga bo dosegel hitreje kot najhitrejši, ki brezglavo bega. (Gotthard E. Lessing)

Delovna skupina za pristojnosti in delovanje svetov staršev - smernice za delovanje svetov staršev

Besedilo v tej obliki ni primerno za distribucijo. V originalni obliki je bilo posredovano le članom Delovne skupine za pristojnosti in delovanje svetov staršev pri ZASSS. Če ste ga prejeli po naključju ali z namenom, da ga pregledate, vas prosimo, da ga ne posredujete naprej brez soglasja članov DS.

Besedilo ni lektorirano.

Vaše pripombe pričakujemo na naslov info@zasss.si in se vam za njih zahvaljujemo.

Prosimo vas, da glede odgovornosti preberete: izjavo.

Pojasnilo (MŠŠ, 6. 1. 2011):

Ali lahko svet zavoda zavrne kandidaturo v postopku imenovanja ravnatelja, če kandidat ni predložil potrdila Okrajnega sodišča, da zoper njega ni uveden kazenski postopek?

Spoštovani, uvodoma poudarjamo, da je izvedba postopka izbire in imenovanja ravnatelja v izključni pristojnosti sveta šole, zato z našimi pojasnili ne moremo jamčiti, da v postopku ne bo prišlo do morebitnih zapletov. Ministrstvo je kot pomoč svetom šol pripravilo navodila z dne 14.10. 2009, kjer je med drugim pojasnjeno, da tudi za ravnatelje velja 107. a člen ZOFVI, v skladu s katerim na področju vzgoje in izobraževanja ne more skleniti delovnega razmerja oseba, ki je bila pravnomočno obsojena zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti, na nepogojno kazen zapora v trajanju več kot šest mesecev ali je bila pravnomočno obsojena zaradi kaznivega dejanja zoper spolno nedotakljivost. V okrožnici smo navedli, da morajo kandidati za ravnatelja v ta namen ob prijavi predložiti potrdilo iz kazenske evidence, ki ga dobijo na Ministrstvu za pravosodje. Ta evidenca pokriva enotno kazensko evidenco o pravnomočno obsojenih osebah za vso državo.

Oseba, zoper katero je uveden kazenski postopek za kaznivo dejanje zoper spolno nedotakljivost, ne more skleniti pogodbe o zaposlitvi na področju vzgoje in izobraževanja (peti odstavek 107. a člena ZOFVI). Zato morajo kandidati za ravnatelja ob prijavi za ta namen kot dokaz predložiti tudi potrdilo sodišča, da oseba ni v kazenskem postopku oziroma zoper njo ni vložena pravnomočna obtožnica. Kandidat v ta namen predloži potrdilo sodišča, na območju katerega ima prijavljeno prebivališče. To potrdilo se nanaša na podatke, s katerimi razpolaga posamezno sodišče (na območju, kjer kandidat prebiva) in ni identično s potrdilom iz centralne kazenske evidence Ministrstva za pravosodje.

V okrožnici smo tudi navedli, da kandidat predloži tudi pisno izjavo, da pri kateremkoli drugem sodišču (torej izven kraja prebivališča) zoper njega ni uveden kazenski postopek za kaznivo dejanje zoper spolno nedotakljivost. To izjavo (skupaj z obema potrdiloma) smo priporočili zaradi dosledne izpeljave 107. a člena ZOFVI v praksi.

Pojasnilo (MIZŠ, 16. 4. 2013):

Kakšno ravnanje se pričakuje od predsednika sveta zavoda, ki je prijavil kandidaturo v postopku imenovanja ravntelja?

Spoštovani, v zvezi z izvedbo postopka imenovanja ravnatelja vas napotujemo na našo okrožnico z dne 19. 3. 2013. Za šole je okrožnica z vzorci obrazcev dostopna na našem portalu (dostop s certifikatom), sicer pa je okrožnica na voljo tudi na naši spletni strani v rubriki Pogosto obiskane vsebine - prva podrubrika Obvestila - prvi razdelek Izobraževanje - podrazdelek Osnovnošolsko izobraževanje.

V točki 8. 1 okrožnice so podana pojasnila v zvezi z obveznostjo izločitve člana sveta, ki kandidira za ravnatelja, zaradi konflikta interesov. Ob upoštevanju navedb v okrožnici predsedniku sveta zavoda ni potrebno odstopiti, glede njegovega nadaljnjega sodelovanja v postopku pa smiselno velja enako, kot za člana sveta, ki kandidira za ravnatelja.

Priporočilo:

Izvedba postopek za imenovanje ravnatelja je v izključni pristojnosti sveta zavoda. Običajna praksa je, da so na redne seje sveta zavoda vabljeni tudi drugi organi šole, katerih delo je na posameznih sejah obravnavano, ali ki izražajo interes za sodelovanje na sejah sveta (ravnatelj, svetovalni delavci, predstavniki računovodstva, predstavnik sindikata, drugi vabljeni). Prisotnost teh organov za izvedbo postopka ni potrebna in bi bila v nekaterih primerih lahko za sam postopek tudi obremenjujoča oziroma bi korektno izvedbo postopka celo ogrozila (recimo prisotnost ravnatelja, ki ponovno kandidira, prisotnost sindikalnega predstavnika, ipd.).

Priporočilo:

Poseben primer predstavlja član sveta zavoda, ki kandidira v postopku imenovanja ravnatelja. Ta član sveta zavoda mora v samem postopku delovati tako, da ostalih kandidatov ne postavlja v neenakovreden položaj. Še posebej korektno je, da se ta član izloči v fazi izbire. Za podrobnejše informacije predlagamo ogled naslednje spletne strani. Vsekakor pa je smiselno, da si zaradi korektne izvedbe postopka v takem primeru svet zavoda pridobi pravno mnenje.

Dobra praksa:

Postopek za imenovanje ravnatelja je zahteven tako po postopkovni kot tudi po časovni plati. V vseh fazah postopka je treba upoštevati predpisane roke. Smiselno je, da si svet zavoda pred začetkom postopka pripravi časovnico, v kateri datumsko opredeli roke za posamezne faze postopka in vnaprej predvidi tudi datume sej, saj je ključnega pomena, da so na sejah, ko se izvedeta izbira in imenovanje ravnatelja, prisotni vsi člani sveta zavoda.

Poznane napake, spregledi ali nepravilnosti v postopku za imenovanje ravnatelja

Podcenjevanje glasovanja ob imenovanju ravnatelja

Po preteku 30 dnevnega roka za prejem mnenja s strani ministra mora svet zavoda sprejeti sklep o imenovanju izbranega kandidata za ravnatelja. Sklep o imenovanju je sprejet, če zanj glasuje večina članov sveta zavoda, zato je tudi v tem primeru zelo pomembno, da je svet zavoda v času glasovanja sklepčen. V primeru, da je bil izid glasovanja o izbiri kandidata za mesto ravnatelja tesen, je še posebej pomembno, da so na seji prisotni vsi člani sveta, ki so na tistem glasovanju podprli izbranega kandidata. Mnenje ministra oziroma sklep o izbiri kandidata na prvem glasovanju namreč v ničemer ne zavezuje članov sveta zavoda, ki se z izbranim kandidatom ne strinjajo, da glasujejo za njegovo imenovanje.

Neenakovredna obravnava kandidatov s strani sveta staršev

Svet staršev je vse kandidate v postopku za imenovanje povabil na predstavitev na sejo. Povabilu so se odzvali le nekateri kandidati. Svet staršev je posredoval obrazloženo mnenje le o kandidatih, ki so se vabilu odzvali in se članom sveta staršev osebno predstavili.

Svet staršev mora posredovati obrazloženo mnenje o vseh kandidatih, za katere je svet zavoda sprejel sklep, da je bila njihova kandidatura vložena v skladu z zakonom in za katere je svet staršev zaprosil za obrazloženo mnenje. Predstavitev svetu staršev ni pogoj za veljavnost kandidature, zato tudi ni izločilni faktor za oblikovanje obrazloženega mnenja. Svet staršev mora svetu zavoda posredovati obrazložena mnenja za vse kandidate, pri čemer sme v mnenju zapisati, da ima na podlagi umanjkanja osebne predstavitve premalo informacij o primernosti kandidata za mesto ravnatelja.