Stran, ki ste jo odprli, je namenjena interni uporabi članov ZASSS. Če se vam je stran odprla po naključju, vas prosimo, da jo zapustite.

Glavni menu

DS za pristojnosti in delovanje svetov staršev

Če najpočasnejši vidi svoj cilj, ga bo dosegel hitreje kot najhitrejši, ki brezglavo bega. (Gotthard E. Lessing)

Delovna skupina za pristojnosti in delovanje svetov staršev - analiza predpisov

Besedilo v tej obliki ni primerno za distribucijo. V originalni obliki je bilo posredovano le članom Delovne skupine za pristojnosti in delovanje svetov staršev pri ZASSS. Če ste ga prejeli po naključju ali z namenom, da ga pregledate, vas prosimo, da ga ne posredujete naprej brez soglasja članov DS.

Besedilo ni lektorirano.

Vaše pripombe pričakujemo na naslov info@zasss.si in se vam za njih zahvaljujemo.

Prosimo vas, da glede odgovornosti preberete: izjavo.

Opredelitev izobraževanja nadarjenih učencev - kronologija

ZOsn-H, UL RS, 87/2011, 2. 11. 2011

3. člen (op: JK: spreminja 11. člen ZOsn)

(izobraževanje nadarjenih učencev)

Nadarjeni učenci so učenci, ki izkazujejo visoko nadpovprečne sposobnosti mišljenja ali izjemne dosežke na posameznih učnih področjih, v umetnosti ali športu. Šola tem učencem zagotavlja ustrezne pogoje za vzgojo in izobraževanje tako, da jim prilagodi vsebine, metode in oblike dela ter jim omogoči vključitev v dodatni pouk, druge oblike individualne in skupinske pomoči ter druge oblike dela.

Obrazložitev MŠŠ v Predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o osnovni šoli

Posebej nadarjeni učenci v skladu s tem zakonom ne sodijo med učence s posebnimi potrebami. To so učenci, ki imajo na področju učenja nadpovprečne potenciale oziroma dosežke, ki upravičujejo individualizirane prilagoditve v okviru osnovne šole. Za nadarjene ućence šola izvaja vsebinske in organizacijske prilagoditve, ki sledijo značilnostim oziroma področjem nadarjenosti pri posameznem učencu.

ZOsn-H, UL RS, 102/2007, 9. 11. 2007

5. člen (op: JK: spreminja 2. odstavek, 11. člena ZOsn)

Otroci s posebnimi potrebami po tem zakonu so otroci z motnjami v duševnem razvoju, slepi in slabovidni otroci, gluhi in naglušni otroci, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, gibalno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja ter otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov vzgoje in izobraževanja z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene programe vzgoje in izobraževanja oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja ter učenci z učnimi težavami in posebej nadarjeni učenci.

NPB člena

Otrokom s posebnimi potrebami morajo biti zagotovljeni ustrezni pogoji za njihovo vzgojo in izobraževanje.

Otroci s posebnimi potrebami po tem zakonu so otroci z motnjami v duševnem razvoju, slepi in slabovidni otroci, gluhi in naglušni otroci, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, gibalno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja ter otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov vzgoje in izobraževanja z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene programe vzgoje in izobraževanja oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja ter učenci z učnimi težavami in posebej nadarjeni učenci.

Otroci s posebnimi potrebami, ki so usmerjeni v izobraževalne programe s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, v prilagojene izobraževalne programe ali v posebne programe vzgoje in izobraževanja, imajo pravico do individualiziranih programov vzgoje in izobraževanja.

Osnovna šola mora za izvajanje osnovnošolskega programa otrok s posebnimi potrebami zagotoviti strokovne delavce za pripravo, izvedbo in evalvacijo individualiziranih programov.

ZOsn-UPB3, UL RS, 81/2006, 31. 7. 2006

11. člen (op: JK: spreminja 11. člen ZOsn)

(otroci s posebnimi potrebami)

Otrokom s posebnimi potrebami morajo biti zagotovljeni ustrezni pogoji za njihovo vzgojo in izobraževanje.

Otroci s posebnimi potrebami po tem zakonu so otroci z motnjami v duševnem razvoju, slepi in slabovidni otroci, gluhi in naglušni otroci, otroci z govornimi motnjami, gibalno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci in otroci z motnjami vedenja in osebnosti, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje izobraževalnih programov z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene izobraževalne programe oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja, ter učenci z učnimi težavami in posebej nadarjeni učenci.

Otroci s posebnimi potrebami, ki so usmerjeni v izobraževalne programe s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, v prilagojene izobraževalne programe ali v posebne programe vzgoje in izobraževanja, imajo pravico do individualiziranih programov vzgoje in izobraževanja.

Osnovna šola mora za izvajanje osnovnošolskega programa otrok s posebnimi potrebami zagotoviti strokovne delavce za pripravo, izvedbo in evalvacijo individualiziranih programov.