ZASSS

E-novice - marec 2016

Pozdravljeni! Pred nami je glavni dogodek Zveze aktivov svetov staršev Slovenije v šolskem letu. V skladu z letnim delovnim načrtom ZASSS bo 2. aprila 2016 potekalo posvetovanje z naslovom »Udeležba staršev pri financiranju šolskega programa« in redno zasedanje Skupščine ZASSS.

Tokrat se bomo srečali ob morju, na Osnovni šoli Sečovlje. Dopoldan bomo izvedli posvetovanje, v popoldanskem času bo zasedala Skupščina ZASSS. Skupščina bo med drugim odločala o vključitvi vsaj enega novega aktiva in o prošnji Evropski starševski zvezi za polnopravno članstvo.

 

Sestanek Koordinacije ZASSS

Na tretjem sestanku v tem šolskem letu se je v ponedeljek, 7. marca 2016, srečala Koordinacija ZASSS. Sestanek je bil namenjen pregledu aktualnega dogajanja in pripravi na posvetovanje in zasedanje Skupščine.

Seminar s področja pristojnosti in delovanja svetov staršev

ZASSS je 7. marca 2016 izvedla seminar z naslovom »Obravnava poročil ravnatelja o vzgojno-izobraževalni problematiki«. Sodelujoči na seminarju so izmenjali izkušnje pri obravnavi letnih delovnih načrtov, poročil o uresničitvi LDN, poročil o uresničevanju vzgojnega načrta, poročil o izvedbi in analizi dosežkov nacionalnega preverjanja znanja, letnem poročilu o delu projektne skupine za uvajanje 1. tujega jezika in drugih poročil o vzgojno-izobraževalni problematiki.

Delovni skupini na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport

Na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport delujeta dve delovni skupini, v kateri sodelujeta tudi predstavnika ZASSS: DS za urejanje učbeniške politike in DS za ureditev položaja drugega tujega jezika.

Napovedujemo

Sodelovanje pri nacionalni evalvacijski študiji

Zveza aktivov svetov staršev Slovenije je ponudila sodelovanje pri nacionalni evalvacijski študiji »Evalvacija različnih oblik dodatne strokovne pomoči, ki je otrokom dodeljena v skladu z Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami«, ki jo izvaja Pedagoška fakulteta Univerze v Mariboru, naročnik pa je Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. V okviru raziskave bomo izvedli dve delavnici v obliki fokusnih skupin s približno 10 do 15 sodelujočimi.

Namen evalvacijske študije je podrobno analizirati značilnosti individualiziranih programov za otroke s posebnimi potrebami, izvajanje dodatne strokovne pomoči ter preveriti, kako se izvajanje dodatne strokovne pomoči odraža v zmanjševanju ovir, primanjkljajev oz. motenj skozi učne dosežke otrok s posebnimi potrebami ter skozi njihovo socialno vključenost v okolje v osnovnih in srednjih šolah. V ta namen so v okviru študije svoje mnenje na podlagi anketnih vprašalnikov o problematiki izvajanja dodatne strokovne pomoči podali strokovni delavci na osnovnih in srednjih šolah in nekateri učenci oz. dijaki s posebnimi potrebami. Z namenom pripraviti poglobljeno kvalitativno analizo, so raziskovalci na majhnem vzorcu šol izvedli fokusne skupine, kjer je pogovor tekel o dodatni strokovni pomoči za otroke s posebnimi potrebami, podobno pa želijo izvesti tudi na ravni staršev.

Vsi podatki, ki bodo zbrani v evalvacijski študiji, bodo obravnavani zaupno, v nobenem primeru ne bo mogoče razkriti identitete katerekoli institucije ali posameznika.

Delavnici oz. fokusni skupini bosta 19. aprila 2016 v Ljubljani in 20. aprila 2016 v Mariboru, v obeh primerih v popoldanskem času. Točno uro in kraj izvedbe delavnic bomo prijavljenim sporočili naknadno. Vabimo vse, ki bi želeli sodelovati na delavnici, da se prijavite po e-pošti na naslov info@zasss.si. Prosimo, da ob tem navedete tudi, katere od dveh delavnic se boste udeležili.

V vednost

Delavnica v okviru projekta Strategija razvoja in uporabe spretnosti v Sloveniji

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport bo kot nacionalni koordinator projekta Strategija razvoja in uporabe spretnosti v Sloveniji, ki ga izvaja Slovenija v sodelovanju z OECD, bo 7. aprila 2016 v okviru projekta organiziralo delavnico »Delavnica 'pod drobnogledom' z vodenjem OECD«.

Vključevanje priseljencev v sistem vzgoje in izobraževanja

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je odprlo spletno stran Vključevanje priseljencev v sistem vzgoje in izobraževanja. Na spletni strani so na voljo vsebine namenjene vsem javnostim, predvsem pa učiteljem, vodstvom šol in staršem, da pridobijo uporabne informacije glede vključevanja otrok priseljencev v sistem vzgoje in izobraževanja v Sloveniji.

Zavod RS za šolstvo pripravlja spletno učilnico, kjer bodo zbrane podrobne informacije o vključevanju otrok beguncev. Na njihovi strani je objavljen seznam gradiv v podporo izvajanja medkulturne prakse v vrtcih in šolah.

Zapisali smo

»Starši morajo ob reševanju individualnega problema spoštovati vrstni red komunikacije. Najprej in to čimprej se problem rešuje v trikotniku učenec-učitelj-starš. Po potrebi se lahko k reševanju povabi razrednika. Ob večjih težavah lahko pomaga še svetovalna služba ali ravnatelj. Konkretnih osebnih problemov se ne izpostavlja na svetu staršev.«

Citirano iz: Okrožnica št. 4/2012 s posvetovanja ZASSS »Odnosi med starši in učitelji – temelj vzgoje v šoli«, Škofja Loka, 20. oktober 2012, str. 11

Pogled čez mejo

Evropska starševska zveza (EPA)

Na blogu EPA je objavljen prispevek Parents concerns about the Skill Agenda, v katerem je predstavljen kritičen pogled na politiko Evropske komisije na področju spretnosti.

Skupaj s televizijo

Vabimo vas k ogledu Porote v okviru oddaje Dobro jutro. Sogovorniki, Alenka Krapež, ravnateljica Gimnazije Vič v Ljubjani, Marko Juhant, specialni pedagog, Gregor Pečan, predsednik Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva ter dr. Anton Meden, predsednik ZASSS, so izmenjali mnenja o odnosu staršev in učencev do učiteljev.

Vse prepogosto dajemo otrokom odgovore, ki naj si jih zapomnijo, namesto problemov, ki naj jih rešijo.

(Robert Lewin)

 

E-novice ste prejeli preko Koordinacije ZASSS.

© ZASSS | www.zasss.si