ZASSS

E-novice - november 2014

"Krompirjeve" počitnice so za nami. Krajši oddih od redega delovnega ritma je pripomogel tudi k temu, da so tokratne E-novice prišle med vas že prvi delovni dan meseca.

V novembru obeležujemo mesec preventive. Zagotovo se bodo k aktivnostim ozaveščanja pridružile tudi šole, saj so tudi sicer preventivne dejavnosti pomebna oblika vzgojnega delovanja šole. Starše vabimo, da se s svojimi otroki o izkušnji preventivnih dejavnosti pogovorijo. Preventiva ni nekaj, kar se zgodi v šolski uri ali dveh.

 

Seminar s področja pristojnosti in delovanja svetov staršev

ZASSS je 13. oktobra 2014 izvedla seminar z naslovom "Upravljanje in delovanje šolskih skladov". Veseli nas, da je bilo med 27 udeleženci iz 22 šol, ki so sodelovali na seminarju, tudi nekaj ravnateljev in strokovnih sodelavcev šol, kar je razpravo še obogatilo.

Napovedujemo

Okrožnica 2/2014

V prvi polovici novembra bomo objavili našo letošnjo drugo okrožnico. Namenjena bo predstavitvi rezultatov raziskave o potrjenih skupnih nabavnih cenah delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv za šolsko leto 2014/15.

Delovno srečanje Koordinacije ZASSS

V soboto, 15. novembra 2014, se bo na OŠ Milojke Štrukelj v Novi Gorici na delovnem srečanju v razširjeni zasedbi (po dva predstavnika aktiva) sestala Koordinacija ZASSS.

Srečanje z delegacijo s Kosova

V sredo, 19. novembra 2014, se bodo predstavniki ZASSS srečali z delegacijo Ministrstva za izobraževanje Kosova, ki bo na štiridnevnem študijskem obisku v Sloveniji.

V vednost

Nacionalna konferenca ob mesecu preprečevanja zasvojenosti »PREVENTIVA + ZDRAVLJENJE + REHABILITACIJA = 3 x poMOČ, V ZNANJU IN POVEZOVANJU JE MOČ«, 6. november 2014, Slovenj Gradec

Nacionalni inštitut za javno zdravje, OE Ravne na Koroškem bo 6. novembra 2014 organiziral nacionalno konferenco ob mesecu preprečevanja zasvojenosti »PREVENTIVA + ZDRAVLJENJE + REHABILITACIJA = 3 x poMOČ, V ZNANJU IN POVEZOVANJU JE MOČ«.

Javna tribuna »Zakaj o učbenikih veliko govorimo in tako malo naredimo?«, 11. november 2014, Ljubljana

Civilna iniciativa Kakšno šolo hočemo bo 11. novembra 2014 organizirala javno tribuno z naslovom »Zakaj o učbenikih veliko govorimo in tako malo naredimo?«.

Na povabilo organizatorja bo na tribuni s prispevkom »Učna gradiva v slovenskih šolah: pogled staršev« sodeloval tudi predsednik Zveze aktivov svetov staršev Slovenije, dr. Anton Meden.

Mesec preprečevanja zasvojenosti

V Sloveniji letos 14. leto zapored v novembru obeležujemo mesec preprečevanja zasvojenosti. Zasvojenost se ne nanaša le na zlorabo dovoljenih (alkohol, tobak, hlapne snovi) in nedovoljenih drog, ampak tudi na druge oblike zasvojenosti, kot so zasvojenost z informacijsko komunikacijsko tehnologijo (televizija, računalnik – internet, računalniške igrice, mobilni telefon,...), igrami na srečo, s hrano, z delom, z odnosi, s spolnostjo in z drugim.

O zasvojenosti pri posamezniku govorimo, ko se določen vedenjski vzorec (npr. jemanje droge, brskanje po spletu,...) začne ponavljati iz dneva v dan in postane središče razmišljanja in dogajanja v njegovem življenju. Zasvojenost je bolezen, ki vpliva na telesno in duševno stanje zasvojenega, prizadene njegove odnose z okolico in njegovo ustvarjalnost. Zasvojenost pusti posledice tako v družini zasvojenega kot v širši okolici. Zasvojenost in z njo povezane posledice predstavljajo pomemben družbeni problem z mnogimi razsežnostmi.

Pri preprečevanju tveganj za razvoj odvisnosti bi morala igrati ključno vlogo družina. V ta namen potrebujejo starši prave informacije, strategije, motivacijo in podporo za delovanje v smeri bolj zdravega in varnega okolja za družino in svoje otroke.

Nekaj izhodišč, kako usposobiti starše za uspešnejše preventivno delovanje, najdemo v dokumentu Strategije za opolnomočenje družin, ki je nastal v okviru projekta EFE - Opolnomočenje evropskih družin: Izboljšanje družinskih veščin z namenom preprečevanja tvegane in škodljive rabe alkohola in drugih drog.

Prebrali smo

»Ena od osnovnih ovir, ki preprečuje uspešno sodelovanje učiteljev s starši, je učiteljevo nepoznavanje in nerazumevanje staršev, družine, njihovega socialnega in ekonomskega izvora, zaledja in značilnosti življenja na eni strani; na drugi pa gre za nepoznavanje položaja in dela učiteljev s strani staršev.

Če učitelj ne pozna osnovnih značilnosti družinskega življenja in položaja učenca, je to ovira z njegove strani, če pa starši ne poznajo učitelja in njegovega dela, potem so za prepad krivi tudi oni. Še večja ovira pa je, če imajo drug o drugem razvite stereotipe.«

Citirano iz: Jana Kalin [et al.]: Izzivi in smernice kakovostnega sodelovanja med šolo in starši, Ljubljana, Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2009, str. 23.

Pogled čez mejo

Blog Evropske starševske zveze (EPA)

Na blogu EPA smo zasledili zanimiv zapis prakse sodelovanja med družino in šolo. Združenje finskih staršev je pripravilo poseben letak, s katerim je predstavilo pobudo »Dom in šolski dan« (Kodin ja koulun päivä).

Pobuda nagovarja starše in učitelje k neformalnemu druženju, ob katerem dobijo priložnost, da se bolje spoznajo. Oblike druženja so različne: srečanje učiteljev in staršev ob jutranji kavi, celodnevno srečanje v soboto z zanimivim programom ali pa prijateljsko druženje po koncu delovnika. Letak v angleškem jeziku je na voljo na povezavi.

S podobnimi neformalnimi druženji imamo izkušnje tudi že v Sloveniji. O tem smo se pogovarjali na posvetovanju ZASSS o sodelovanju med starši in učitelji kot temelju vzgoje v šoli oktobra 2012. Ob tem smo poudarili, da se starši ob podobnih dogodkih ne smemo ustaviti le ob pobudah, temveč moramo prevzeti svoj delež odgovornosti tudi pri organizaciji.

Dober učitelj je boljši kot poln sod knjig.

(Kitajski pregovor)

 

E-novice ste prejeli preko Koordinacije ZASSS.

© ZASSS | www.zasss.si