ZASSS

E-novice - februar 2015

Sredino meseca februarja že leta zaznamujejo vpis bodočih prvošolčkov v osnovno šolo in informativna dneva na srednjih šolah in fakultetah. Letos bosta informativna dneva 13. in 14. februarja. Vsem, ki se odločajo, kje bodo nadaljevali šolanje, želimo preudarno izbiro.

Hkrati z informativnimi dnevi se začenjajo zimske počitnice v vzhodnem delu Slovenije; v osrednjem in zahodnem delu sledijo teden dni kasneje. Ocene prvega polletja so zaključene. Otrokom želimo, da počitnice izkoristijo za zasluženi oddih.

 

Srečanje s predstavniki Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva

V torek, 10. februarja 2015, smo se predstavniki ZASSS srečali s predstavniki Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva.

Vsi sogovorniki smo izpostavili pomembnost premišljenega sistemskega pristopa k urejanju področja vzgoje in izobraževanja in zagotavljanja kakovosti v izobraževanju.

Izmenjali smo informacije o delovnih skupinah na ministrstvu in o zagotavljanju pogojev za uvedbo obveznega poučevanja prvega tujega jezika v 2. razred vseh slovenskih osnovnih šol v šolskem letu 2016/17. Predstavnike Združenja smo seznanili tudi z letnim delovnim načrtom ZASSS.

V pogovoru se nismo mogli izogniti trenutni finančni situaciji. Ministrstvo je v celoti pokrilo izplačilo 2. dela tretje četrtine odprave plačnih nesorazmerij. Starše skrbi, ker še vedno ni objavljen sklep o merilih za zagotavljanje sredstev za kritje materialnih stroškov osnovnih šol za leto 2015, ki med drugim ureja tudi financiranje interesnih dejavnosti in šole v naravi.

Skupna ugotovitev sestanka je bila, da je sodelovanje med starši in ravnatelji na državni ravni enako pomembno kot sodelovanje med ravnateljem in svetom staršev na šoli. Predvidoma se bomo naslednjič sestali ob koncu šolskega leta.

Napovedujemo

Seminar s področja pristojnosti in delovanja svetov staršev

ZASSS bo 9. marca 2015 izvedla seminar z naslovom "Imenovanje predstavnikov staršev v svet staršev in druge organe šole".

Anketa

V prvi polovici marca bomo v ZASSS med sveti staršev izvedli anketo s področij pristojnosti in delovanja svetov staršev ter ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti izobraževanja.

Podatki, ki jih nameravamo pridobiti na ta način, bodo v pomoč pri nadaljnjem delu, zato predstavnike svetov staršev vabimo, da se odzovete v čim večjem številu. Za sodelovanje se vnaprej zahvaljujemo.

V vednost

Natečaj “Medkulturnost nas bogati”

Objavljen je natečaj “Medkulturnost nas bogati”, ki je namenjen učencem osnovnih šol od 6. do 9. razreda in dijakom srednjih šol v Sloveniji. Rok za oddajo del je 15. marec 2015.

Javni razpis za vključitev osnovnih šol v postopno uvajanje prvega tujega jezika v 2. razred osnovne šole v šolskem letu 2015/2016

Ministrstvo je objavilo javni razpis za vključitev osnovnih šol v postopno uvajanje prvega tujega jezika v 2. razred osnovne šole v šolskem letu 2015/2016. Rok za prijavo je 3. marec 2015.

V skladu s Pravilnikom o postopnem uvajanju prvega tujega jezika v 2. razred osnovne šole začne v šolskem letu 2015/2016 izvajati pouk prvega tujega jezika za učence 2. razreda še največ 30 odstotkov šol od skupnega števila osnovnih šol. Te šole se bodo pridružile 61 šolam, ki pouk prvega tujega jezika za učence 2. razreda izvajajo že v tem šolskem letu. Ostale šole bodo pouk prvega tujega jezika za učence 2. razreda uvedle v šolskem letu 2016/2017.

Predsednikom svetov staršev šol, ki tudi letos ne nameravajo sodelovati na razpisu za vključitev šol v postopno uvajanje prvega tujega jezika v 2. razred osnovne šole, predlagamo, da na naslednji seji sveta staršev poizvejo, kako je njihova šola pripravljena na uvedbo prvega tujega jezika v 2. razred v šolskem letu 2016/2017, in ali bo do takrat uspela zagotoviti zadostno število učiteljev z ustrezno izobrazbo.

Mednarodna dneva

Mednarodni dan varne rabe interneta, drugi torek v februarju

V februarju obeležujemo mesec varne rabe interneta in mobilnih naprav, v sklopu tega pa še posebej dan varne rabe interneta. Glavni namen tega posebnega dne je promocija varne in odgovorne rabe tehnologije, predvsem med otroki in mladostniki.

 

Drevesa odločanja, ki lahko mladim pomagajo pri različnih spletnih dilemah:

Mednarodni dan maternega jezika, 21. februar

Organizacija združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo Unesco je leta 1999 razglasila 21. februar za mednarodni dan maternega jezika z namenom, da bi opozorila javnost na spoštovanje maternega jezika in tako pomagala ohranjati kulturne in jezikovne različnosti posameznih okolij in sveta.

Materni jezik ali materinščina (tudi prvi jezik) je jezik, ki ga usvojimo kot prvega, v njem mislimo in se najlažje izražamo. To je jezik, ki se ga naučimo v okviru doma, primarne socializacije, navadno je to jezik naših staršev. S pozitivnim odnosom staršev do maternega jezika, pisane besede in branja bo otrok lažje in bolje obvladal veščine, kakršna je bralna pismenost, ki je eden od pomembnejših dejavnikov otrokove šolske uspešnosti.

Spoštovanje maternega jezika in kulture je predpogoj za medkulturni dialog. Otroci priseljenci, ki imajo dobro predznanje slovnice in velik besedni zaklad v maternem jeziku, se lažje in hitreje naučijo jezika novega okolja. Slovenija zagotavlja slovenskim izseljencem pogoje za ohranjanje slovenskega jezika in kulture v tujem okolju in obenem omogoča ohranjanje maternih jezikov in kulture priseljencev v naši državi.

Za otroke slovenskih izseljencev in zdomcev se v državah, kjer prebivajo, v skladu z mednarodnimi pogodbami organizira pouk slovenskega jezika in kulture.

Za otroke, ki prebivajo v Republiki Sloveniji in katerih materni jezik ni slovenski jezik, se ob vključitvi v osnovno šolo organizira pouk slovenskega jezika in kulture, s sodelovanjem z državami izvora pa tudi pouk njihovega maternega jezika in kulture.

Vir: Zakon o osnovni šoli, 8. člen

Prebrali smo

Henderson in Berla (Soo-Yin Lim, 2003, str. 136) sta 1994 ugotavljala, da najbolj natančen napovedovalec učenčevih šolskih dosežkov ni dohodek ali socialni status družine, pač pa stopnja (prizadevanje), do katere je otrokova družina sposobna: a) oblikovati domače okolje, ki spodbuja učenje, b) kako realistična so njihova pričakovanja glede otrokovih dosežkov in c) stopnja vključevanja staršev v otrokovo šolsko edukacijo.

Bolj kot denar otroci oziroma učenci za svojo rast (socializacijo) in napredovanje (učenje) potrebujejo zaupljivo pomoč staršev, te pa ne more nadomestiti noben denar. Raziskave (Sciarra, 2004, str. 168) kažejo, da starši, ki se vključjejo v edukacijo otrok, oblikujejo doma pozitivno učno okolje in imajo pozitivna izobraževalna pričakovanja, pomembno vplivajo na otrokove dosežke.

Citirano iz: Jana Kalin [et al.]: Izzivi in smernice kakovostnega sodelovanja med šolo in starši, Ljubljana, Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2009, str. 12.

Namesto televizije

Na Arnes so pripravili video gradiva za osnovnošolce in srednješolce:

V pripravi je tudi vodič za starše o storitvi Instagram.

Vir: Dan varne rabe interneta

Le na svetovnem spletu si lahko hkrati osamljen in priljubljen.

(Allison Burnett)

 

E-novice ste prejeli preko Koordinacije ZASSS.

© ZASSS | www.zasss.si