Stran, ki ste jo odprli, je namenjena interni uporabi članov ZASSS. Če se vam je stran odprla po naključju, vas prosimo, da jo zapustite.

Glavni menu

V & O

12.3.2012

Ali se letos odločitev o izvajanju oblik diferenciacije sprejema že v skladu s spremembo Zakona o osnovni šoli?

V zadnjih dneh smo dobili več vprašanj v zvezi z odločanjem o izvajanju oblik diferenciacije za naslednje šolsko leto.

Več ...

8.3.2012

Ali lahko kandidat za ravnatelja sodeluje v postopku za imenovanje ravnatelja tudi kot član sveta staršev in član sveta zavoda?

Član sveta staršev sprašuje, ali lahko kandidat za ravnatelja sodeluje v postopku za imenovanje ravnatelja tudi kot član sveta staršev in član sveta zavoda.

Več ...

14.2.2012

Ali občinski svetnik lahko kandidira na razpisu za imenovanje ravnatelja?

Predstavnik sveta staršev sprašuje, ali občinski svetnik lahko kandidira na razpisu za imenovanje ravnatelja.

Več ...

14.2.2012

Kaj spada v kategorijo nadstandarda, ki se financira iz šolskega sklada?

Predstavnik sveta staršev sprašuje, kaj spada v kategorijo nadstandarda, ki se financira iz šolskega sklada.

Več ...

14.2.2012

Kakšen bo predmetnik 2. razreda v šolskem letu 2014/15?

Mama, uporabnica Foruma za starše z vzdevkom "sedmanebesa" sprašuje, kakšen bo predmetnik 2. razreda v šolskem letu 2014/15.

Več ...
Izvajanje kombiniranega pouka.

Na šoli so prejeli sklep MŠŠ o izvajanju kombiniranega pouka. Starši se bojijo, da bo padla kvaliteta pouka. Sprašujejo, če ima kdo podobne izkušnje in kakšen primer dobre prakse reševanja take situacije.

Več ...

Pravo učenje se pojavi takrat, ko zgine duh tekmovalnosti. (Jiddu Krishnamurti)

Zakon o uravnoteženju javnih financ (ZUJF)

Maja leta 2012 je sprejet Zakon za uravnoteženje javnih financ, ki je začel veljati 1. junija 2012.

V skladu s določbami 141. člena tega zakona se ukinja nižja dodatna subvencija v višini 1/6 cene malice, obenem pa je do splošne subvencije upravičen samo tisti učenec oziroma dijak, ki mu je priznana pravica do dodatne subvencije v višini 1/3 cene malice.

141. člen

(1) Ne glede na prvi odstavek 25. člena Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev se od 1. septembra 2012 dodatna subvencija v višini 1/6 cene malice ukinja.

(2) Ne glede na določbe Zakona o šolski prehrani (Uradni list RS, št. 43/10) je od 1. septembra 2012 do splošne subvencije upravičen samo tisti učenec oziroma dijak, ki mu je priznana pravica do dodatne subvencije v višini 1/3 cene malice, in sicer od dneva, ko mu je pravica do dodatne subvencije v višini 1/3 cene malice priznana.

Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (ZUPJS)

Julija leta 2010 je sprejet Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev, ki uvede enotno točko odločanja o pravici do denarnih prejemkov, subvencij in plačil, med njimi tudi o pravici do subvencije za šolsko prehrano. Z uveljavitvijo tega zakona nastopi na področju urejanja šolske prehrane pomembna sprememba, saj urejanje subvencij prehaja iz področja ministrstva, pristojnega za šolstvo na področje ministrstva, pristojnega za družino in socialne zadeve. V praksi to pomeni, da se vodenje postopkov uveljavljanja pravic za šolsko prehrano preseli iz šol na centre za socialno delo.

V skladu s 65. členom bi moral zakon v določbah, ki se nanašajo na subvencije za šolsko prehrano začeti veljati z začetkom šolskega leta 2011/12, vendar je bil začetek uveljavljanja z novelo zakona ZUPJS-A prestavljen na 1. januar 2012. Na izvajanje omenjenega zakona je vplival tudi Zakon o dodatnih interventnih ukrepih za leto 2012 (ZDIU12), ki je bil prejet ob koncu leta 2011 in je začel veljati 1. januarja 2012. Na spremembe v postopku ugotavljanja upravičenosti do subvencionirane šolske prehrane je 16. januarja 2012 v svoji okrožnici opozorilo tudi Ministrstvo za šolstvo in šport.

Z uveljavitvijo tega zakona (6. točka 64. člena ZUPJS) prenehajo veljati določbe Zakona o šolski prehrani v delih, ki opredeljujejo kriterije za pridobitev dodatne subvencije in način uveljavljanja pravice do dodatne subvencije za šolsko prehrano. Novi kriteriji so določeni v 25. in 26. členu ZUPJS.

Dodatno se z uveljavitvijo tega zakona spremeni metodologija za ugotavljanje materialnega položaja oziroma določanje povprečnega mesečnega dohodka na osebo (9. - 20. člen ZUPJS).

Zakon o šolski prehrani (ZŠolPre)

Maja leta 2008 je sprejet Zakon o šolski prehrani, ki prvič v obliki zakona združi organizacijo šolske prehrane za osnovne in srednje šole. Z uveljavitvijo tega zakona je ukinjen "brezplačen" topli obrok v srednjih šolah, uvedeni pa sta splošni subvenciji za prehrano za osnovno in srednjo šolo v višini dveh tretjin cene malice.

Zakon natančno opredeljuje organizacijo šolske prehrane, kriterije (15. člen) in postopek (18. - 23. člen) dodeljevanja subvencije. Zakon določa enotni obrazec za uveljavljanje subvencije. Postopek uveljavljanja pravice do dodatne (poleg splošne) subvencije vodi šola, ki je na podlagi vloge dolžna preveriti, ali so izpolnjeni pogoji za pridobitev dodatne subvencije. O pravici do dodatne subvencije odloči ravnatelj s sklepom.

Cena malice in višina subvencije za malico na dan uveljavitve zakona sta bili določeni takole:

33. člen

(1) Ne glede na določbo 14. člena tega zakona se cena malice z dnem uveljavitve tega zakona določi s tem zakonom in znaša v osnovni šoli 0,80 eura in v srednji šoli 2,42 eura.

(2) Ne glede na določbe sedmega odstavka 15. člena tega zakona se višina splošne subvencije z dnem uveljavitve tega zakona določi s tem zakonom in znaša v osnovni šoli 0,50 eura in v srednji šoli 1,60 eura, višina dodatne subvencije pa znaša v osnovni šoli 0,30 eura in v srednji šoli, v primerih, ko znaša dohodek na družinskega člana do 30% povprečne plače, 0,82 eura, v primerih, ko znaša dohodek na družinskega člana nad 30% do 55% povprečne plače, pa 0,41 eura.

Dohodek na družinskega člana se določa na podlagi ugotovitve v odločbi za dodelitev pravice do otroškega dodatka (15. člen ZŠolPre). Kriteriji za določanje dohodka za pravico do otroškega dodatka so opredeljeni v Zakonu o starševskem varstvu in družinskih prejemkih.

Z uveljavitvijo ZŠolPre prenehajo veljati vsi do tedaj veljavni predpisi s področja šolske prehrane, ki so našteti in obrazloženi spodaj.

Zakon o subvencioniranju dijaške prehrane (ZSDijP)

Aprila leta 2008 je sprejet Zakon o subvencioniranju dijaške prehrane, ki je začel veljati s šolskim letom 2008/09. Zakon je določal pravico dijakinj in dijakov do subvencioniranega dnevnega toplega obroka. Za zagotavljanje toplega obroka so bile zadolžene srednje šole. Financiranje obroka v višini 2,42 EUR je bilo zagotovljeno iz sredstev državnega proračuna.

V skladu z omenjenim zakonom je maja istega leta sprejet Pravilnik o subvencioniranju dijaške prehrane – dnevnega toplega obroka, ki je določal sestavo, obseg in kakovost dnevnega toplega obroka, merila za izbiro ponudnika dnevnega toplega obroka, način in postopek izvajanja subvencioniranja dijaške prehrane, način obračunavanja in plačevanja subvencije, vodenje evidence in poročanje ter izvajanje nadzora nad delom izvajalcev in ponudnikov subvencionirane dijaške prehrane. Pravilnik je stopil v veljavo z začetkom šolskega leta 2008/09. Obenem je prenehal veljati Pravilnik o subvencioniranju šolske prehrane dijakov in vajencev v srednjih šolah iz leta 2004.

Julija leta 2008 je sprejet še Pravilnik o spremembi Pravilnika o subvencioniranju šolske prehrane učencev v osnovnih šolah, ki v skladu z novelo Zakona o osnovni šoli-F v postopek dodeljevanja subvencije vključi še v tej noveli sprejete določbe o pravicah in dolžnostih učencev.

Pravilnika o subvencioniranju šolske prehrane z leta 2004

Marca leta 2004 sta za področje subvencioniranja šolske prehrane sprejeta dva pravilnika, ki sta zamenjala dotedanjo prakso, da se regresiranje šolske prehrane ureja s sklepom ministra.

Subvencioniranje prehrane v osnovnih šolah ureja Pravilnik o subvencioniranju šolske prehrane učencev v osnovnih šolah. Kriterije in postopek dodeljevanja sredstev določajo 4. do 7. člen. Sredstva za subvencije je zagotavljalo ministrstvo, pristojno za šolstvo. Kriterije za dodelitev subvencije so v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi preverjale šole oz. njihova vodstva, ki so lahko v sodelovanju s svetom staršev sprejmejo tudi podrobnejše kriterije in postopke za dodeljevanje subvencij.

Subvencioniranje prehrane v osnovnih šolah ureja Pravilnik o subvencioniranju šolske prehrane dijakov in vajencev v srednjih šolah. Kriterije in postopek dodeljevanja sredstev določajo 4. do 7. člen. Sredstva za subvencije je zagotavljalo ministrstvo, pristojno za šolstvo. Kriterije za dodelitev subvencije so v sodelovanju z ministrstvom preverjale šole oz. njihova vodstva, ki so lahko v sodelovanju s svetom staršev sprejmejo tudi podrobnejše kriterije in postopke za dodeljevanje subvencij.